Är det redan sommar?

Efter en hård arbetsvecka vaknade jag upp runt 10 idag. Givetvis med Liam bredvid. Där låg vi ett tag och bara vägrade gå upp. Lördag, solsken, idag ska vi ut!

Runt 11 tiden fick vi tag i Kricke, och bestämde att vi skulle åka ut till min mamma och hennes man Johan som var i sommarstugan. Kl 12 satt vi i bilen med musik, solglasögon och en glad Liam. Väl framme kopplade vi lös lillskrutten som glatt började springa omkring och utforska det nya stället. 18 grader i skuggan, av med alla stickade tröjor och parkera sin bak i en solstol. Mamma började göra iordning fika. Vi lekte med Liam och bollen, kastade den ut i skogen och han hoppade glatt omkring som en liten hare bland ris och buskar.

 

Mamma tog fram en frisbee och Kricke lekte med Liam länge. Glad hund, skutt skutt skutt, efter frisbeen. . När vi satt och fikade strosade Liam runt och väntade på mer lek. Gick på upptäcktsfärd och hittade väskan med godis utan att jag hann se i tid. Mums, mums! Han åt nästan upp allt godis. . Det är ju ändå lördag, så mja.. Busfisen var väl bara lördagsgodis sugen! :-) 

 

Det är en trött Liam som ligger i soffan. Vi somnade tillsammans när vi var hemma och sov i 1½ timme. Att vara ute och leka en hel förmiddag tar på krafterna för både hund och människa. Skönt att låta Liam springa lös, och se en så glad voffe i den varma solen. Super bra lördag!

 

 Har glömt att skvallra! En Saluki-hane kommer till stan om en vecka! Ironiskt nog är det min kompis som skaffat sig en, och jag hade inte en aning om att denna ras är en kär del av familjen. Viktoria heter matten, och detta är hennes första egna saluki. Dock har hennes mor och far alltid haft salukis, och vad jag förstår är hon uppvuxen med rasen! Både jag och Liam längtar, räknar dagar tills han kommer, och inte minst till första salukiträffen. Åh, så kul!!!

/Martina

 

 I sommarstugan med Liam.

 

Ååh, jag har fått en ny leksak. En platt sak som man kastar.. Den är jätterolig att leka med för den flyger så långt och högt. . Förutom när tjejen kastar den för hon kan inte. Höll på att ta sönder ett fönster på huset.. Smart! Jag har haft en underbar dag, och nu är jag trött. Soffan är min bästa vän just nu! :-) /Liam

 

 

   

 

 


 

 

Oscus bara växer och växer.


Kommentarer
Postat av: Oscar

Wow Liam, hittade du alla gotter! Bra gjort! Jag hade också velat vara med, jag är jättebra på att äta godisar...

Och jag är jättebra på att lapa sol!!!

2009-04-04 @ 19:08:00
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Kattalena

Vilken underbar dag ni ser ut att ha haft! Och så fiiin Liam är!!! Han verkar ha haft en riktig toppendag!!! :-D

2009-04-04 @ 19:09:20
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0