Jag har vårkänslor!

Det går allt fler och fler dagar mellan blogg inläggen. Men man är ute mer i det fina vädret, har mer att göra, jobbar mer, nya kurser och så har vi fått en frisbee av mamma som är så mycket roligare att leka med när man som jag, kastar boll väldigt dåligt!

Idag har vi haft en kanon dag! Påsken är här , och solen skiner. Blå himmel, lite blåst och många lediga människor! Idag åkte ett styck pojkvänn hem och det är ett perfekt tillfälle att träna "vi ska bara stå här och vänta" på stationen. Efter att tåget rört på sig, så gick jag och Liam till mitt jobb på posten för att visa mina kollegor vad det är för en liten grabb jag åker hem till på mina luncher. Nyfiket hoppar Liam upp mot fönstret så kollegorna vinkade in mig i shoppen. De var så glada över att få ett ansikte på den omtalade, och Liam var glad över att se dem också.. (För att dom var så glada... hi hi )

Efter det traskade vi ner mot öster, och satte oss i parken och njöt en stund innan Mija kom för att möta upp oss..  När Liam såg Mija blev han så glad att han började åla sig mot henne. "åååhåh, en kompis" Mija fick tass-avtryck på hela sina byxor, men det gjorde inget. Traskade ner mot stan och träffade väldigt mycket vänner, bland annat Tim och Albin, som kommer hit ikväll, och även Chrille som har Milo och Jessie. De var dock inte med...

En stund på stan, hunger! Gick till ett ställe som heter "Stå käka" där de har världens godaste pasta, och kvinnan som driver stället känner jag sedan innan pga gammalt jobb. Hon har en liten hund som har speperationsångest och jag har gett tips och trix till henne. Vi har hundpratat mycket i våra dagar, och hon var så glad över att äntligen få träffa Liam. Den snälla pastadamen gav liam en burk med massa lyxiga kycklingbitar i! "Inte ska väl Liam vara utan mat heller, här har ni!" Snälla, snälla pastadamen!  Vi satte oss vid vattnet på bryggan i stan och åt, och Liam åt nöjt upp sina kycklingbitar. Mija som är fotograf tog massa fina kort på oss i solen där vi mös och mumsade på det goda.  När Liam ätit upp sin kyckling fick han även ta lite av mig, för jag orkade inte äta upp all mat. . .

Mot väster!
Jag och Mija gick till väster och friadalen som det heter, för att ta fler foton och leka med Liam i solen. Jag kopplade lös lillskrutten och han började genast jaga ankorna vid dammen. Mija stod och mumsade på ett päron och plockade upp alla kamerasaker. Efter att hon ätit upp sitt päron kastade hon det till ankorna. . .Och Liam följde med! Och som vi skrattade.. Plums ner i dammen, ankor flög åt alla håll och kanter i ren panik, och Liam log med hela kroppen: "ha ha, där fick ni, ankskruttar" Vattnet i dammen är riktigt äckligt dock, så vi fick snabbt gå hem och skrubba av Liam. . Nu ligger han trött och nöjd och snuttar på sitt katt-täcke! Solen skiner än, och kommer nog göra det hela dagen! :-) /Martina p.s Bilderna från idag kommer upp senare i veckan!


Husse! Matte! Ni skulle vara så stolta om ni såg mig idag. Vi har passerat massa olika hundar, och den enda jag skällde på var en tjock labbrador med hängtuttar, för hon stod för nära runt hörnet, och jag var inte beredd.. Vi har träffat goldens, och schäfrar, franska bulldogs, och andra hundar, små som stora. Men jag struntar i dom! Bra va? Och jag har fått kycklig, och till och med Grisöra! Tjejen säger att det är påsk, och att man ska ha ris med fjädrar i, men hon tror att en klånosig liten långnäsa inte kan låta bli dem om de står framme, och det tror hon nog rätt i ! hi hi hi! Ikväll kommer folk hit, så det är bäst att vila upp sig. Jag har redan gjort mig fin, badat och grejer.. 2 gånger till och med! Snart kommer salukikillen! Tre dagar kvar, vi längtar ihjäl oss! /Liam


Sigge och Kricke kastar
frisbee med mig! Svårt
att få upp den när den
ligger plant på backen..





jaaa.. han är väl lite
okej iaf. Kanske ska
sluta skälla på honom.



Nybadad, och trött :-)



Kommentarer
Postat av: Kattalena

Jaaa Liam! Husse och matte är jättestolta över dig! Duktiga påg! Kan tänka mig att du gillade att bada i dammen, hihi. Vi vet hur du bara kastar dig i vattnet, hur lycklig som helst. Stänk och plask!

Pussa på din fantastiskt fina matte-Martina från oss! Vi vet att du ger bra nospussar! :-D

Glad påsk på er!

2009-04-09 @ 18:54:47
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0