Stora påsk-äventyr och magsjuke koma

Påsken har varit kanon fin, och Liam har fått vara ute i solen mycket! Söndags var nog den bästa. Jag, Susanna och Frida packade på oss kaffe, filtar och leksaker till Liam för att gå ut till fältet och mysa i solen. Köpte lite glass och gifflar, frisbeen var givetvis med. Men "någon" har tyggat så mycket på den, att det är nästan omöjligt att kasta den rakt. :-) Syns på filmen tror jag.  Liam var superglad och gick på lite egna äventyr. Han gick bland annat bort till gösselhögen och la till ett bidrag, så när han kom tillbaka luktade han inte så himla gott. 

Han satte sig fint när vi fikade, tror han var lite avis över allt gott vi satt och mumsa på, så han fick faktis det sista på min glass. Sedan sprang han på äventyr igen och rullade sig i gräset. Åh så gott! åh, så vårmysigt, gräääääääs!! Efter ungefär 1½ timme gick vi hemmåt, för att Sigge skulle komma på eftermiddagen. 

 

 Påsk = leka

 

På kvällen när vi var ute på kvällskissen stötte vi på en liten hund och en boxer, och Liam blev ... skällig. Dock inte okontaktbar. Typiskt.. när han skött sig så bra och allt, så trillar han tillbaka lite i det gamla. Men det var bara att fortsätta som vi gjort innan. Markera, stanna/sitt. Pratade med tjejen och killen med hundarna som Liam börjat skälla på, och när Liam lugnat ner sig fick han gå fram till boxern, (som uppenbarligen var den han skällde på.) Och som alla andra gånger gick det hur bra som hellst. Liam bjöd in till lek och boxern svarade. Så där dansade de runt en bra stund. 

 

Boxern hette Mando och var 2½, ägarn hette Jim, och bor rakt över gatan i princip. Vi gick ner till Friadalen för att släppa Liam och Mando som verkade komma överrens jättebra efter att de fått hälsa. Mando använde sin boxningsteknik mot Liam, medans Liam använde sina snabbhet. Var superkul att se. .  Vi var båda överrens om att det inte var någon fara att släppa dem nu. Jim hade superkoll på Mando, och han lyssnade på allt han sa.

 

På vägen ner mot Friadalen pratade vi mycket om Liams rekation på Mando och jag fick lite tips från Jim. Han tycker att jag är för snäll, så Liam fårt fortfarande rum att "komma förbi".  Jag förstår vad han menar. Man kan inte säga "nej, stanna" med den kvinnoröst man har, man måste visa ordentligt. Han sa även att det märktes lite att Liam är lite dominant, flockledaren. . Kan nog hålla med om

 

det lite med. .  Allt detta pepp-talk fick mig att verkligen tända till på det här med hundkurs. Jim hade gått på ett x antal och det är därför Mando är så duktig som han är. Film finns på Mando och Liam precis här under. Synd att jag precis missade när de plaskade ner i ån. hi hi hi...

 

Bus med Mando.

 

Jag och Jim har varit ute med Liam och Mando efter i söndags, och det går jättebra. Liam var inte så leksugen sist, utan skällde mest på Mando. Han var mer intresserad av att kasta pinne och snika godisar från Jim. Mando stod mest vid mig och fick mys och kli, och jag fick hundslem som tack.. Måste erkänna att Mando är den första boxern jag klarat av att vara så pass nära. Har alltid varit lite rädd för deras stora otäcka mun. . iiihrr :-/ Men Mando är supergo! 

 

Utöver allt detta har Saluki killen Yazid har kommit till kära Jönköping i Söndags. Vi har inte träffat honom än, men vi har längtat, och äntligen är han här! Vi ska träffas snart, och jag kan inte berga mig att få se Liam springa med en ung, långhårig, fin vintis på fältet här nere!

 /Martina

 

Himla tråkiga tjej! Helgen som var så kul, slutade så tråkigt. Det började natten till måndag då Sigge började kräkas. Och han kräktes hela natten. Han mådde inte bra, så jag och tjejen sov i soffan, men vaknade varje gång stackarn kräktes. Sigge orkade åka hem måndag kväll, men sen på tisdag morgon var det givetvis tjejens tur. Och så sjuk hon vart! På morgonen klarade hon knappt att gå ut med mig, hon kräktes hela förmiddagen. Och sov resterande tid. Hon åt ingenting, och drack inget heller för den delen. Jag la mig vid henne och tyckte synd om henne. Där låg vi hela dagen tills runt 18 tiden då jag skulle ha mat. Då hasade hon sig in till köket och ramlade, så hon fick ringa en vän och be han gå ut med mig. Maten klarade hon av att ge, men hon kröp tillbaka till sängen direkt efter.. Kompisen kom med saft till henne. 39 graders feber. Idag mår hon bättre säger hon, men hon är fortfarande kelig.. Kramar mycket på mig och vill att jag ligger och värmer henne lite.. Iof gör det inget, jag gillar att ligga nära :-) Nu ska jag se till att hon blir frisk! /Liam

 

  

 


Jag har badat i ån!


Kommentarer
Postat av: Kattalena

Men huuu!!! Stackars dig Martina som varit så sjuk!

Fina Liam! Vilka roliga filmer! Ni verkar ha haft en underbar helg innan sjukdomen bröt ut... Hoppas du mår bra nu!!! Och så fint att Liamvovven tagit hand om dig! :-)

2009-04-15 @ 20:18:38
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0