Coachen blev choachad.

Över två veckor har gått med Liam vid min sida. I mina ögon gör han små framsteg varje dag. Skäller inte på dörren i den grad han gjort innan. Sitter och väntar innan jag öppnar dörren, skäller inte lika mycket, och viftar oftare på svansen. Stegvis lär han sig, och hans tålamod har visat sig växa. Det är skönt att få betalning för det man gör för Liam. Att man inte lägger ner tid och tanke i onödan, utan att han faktist gör framsteg och svarar på träning.

Idag har jag pratat med Christina från GHK i över en  timme. Koppel, medicin, skall, oro, stress . . Allt har man gått igenom. Mycket bra tips och råd. Väldigt skönt att få tänk bekräftat, och saker sedda ur en annan synvinkel. Att få respons på ens tänk är guld värt, för då vet man att man är på rätt väg. Något jag slarvat lite med är Liams koppel, som redan idag ersätts med y-sele. Klickerträning ska först inläras på mig, sedan på Liam. Väldigt nyttigt och inspirerande samtal med Christina. Precis på det sätt jag vill ha råd och tips. Tack för det, Christina.

Delar har strukturerats om, och ett önskemål från min sida att ha Liam på "obestämd tid" istället för två veckor till. Jag vill gärna lägga tid och energi, och se om Liam kan utvecklas med andra tekniker. Lära om, lära nytt. Då behövs tid. . Så det ser ut som lillknutten stannar ett tag till. :-)

Jag har lärt mig så otroligt mycket sedan Liam kom hit, och jag vill lära mig mer. Trots att Liam satts här för att han skall utvecklas är det verkligen ingen tvekan om att även jag får så väldigt mycket på vägen. Tack åter igen Husse, matte och Oscar för de fina blommorna! /Martina

Solen lyser på mig idag. Ligger mest i sängen och gosar. Sänger är helt hårig nu, för jag älskar att ligga där. I morse var tjejen iväg en sväng, och jag klarade mig kanonfint själv. Inget gnäll när hon gick, och bara lite nosande när hon kom. Dock hade jag möblerat om skostället igen, men jag blir aldrig riktigt nöjd. . hi hi hi . Idag har jag haft sele på mig, då blev jag lite blyg. Jag har ju aldrig haft sele på det här stället innan. Konstigt. Tjejen säger att vi antagligen ska gå över till Martin och Maya ikväll. Det gillar jag! Det har gått flera dagar sen jag var där sist. Hela två stycken! Jag är ju så bra på att sticka nu! /Liam



Kommentarer
Postat av: Kattalena

Oooh så bra att du pratat med Kristina och känt att du blivit coachad ordentligt!!! Och ingen kan vara gladare än jag (det skulle vara Liam då ;-)) över att du vill ha gullevovven på obestämd tid och att du känner att han är träningsbar :-D

Tjohoo!!! Tack fina, söta Martina!

2009-02-02 @ 16:20:29
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Hundstina

Hej på er!

Tack för de orden, Martina. Det är BARA roligt att få hjälpa till även om det bara blir "på distans".

Känner mig en liten gnutta delaktig i Liams framtid, faktiskt :-)

Önskar er alla ett riktigt varmt lycka till!

Kristina på Gotland

2009-02-02 @ 17:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0