Långrunda

Åter igen en skön helg. I lördags hade jag lite folk över för att kolla på melodifestivalen så Liam fick vara hos Johan och de andra grabbarna och spela guitar hero. När Liam var hemma på söndagen åt vi frukost och somnade båda två i soffan och vaknade klockan 13 (!!) Under dagen hände inte så mycket, vi mös mest i soffan och kl 16 kom klasskompisarna för att plugga lite. På kvällen gick vi över till Johan och kollade på OZ. (DVD-boxar är en drog..) Liam känner igen sig utanför Johan, och blir helt tossig när han märker att det är dit vi ska. Springer upp för trappen och parkerar snyggt utanför dörren. 

 

Tidigare idag var jag och Jenny iväg en sväng och kollade lite second hand. Var även förbi en djuraffär och köpte lite nytt träningsgodis. Övade lite igen på att klippa klor. Fast utan riktigt klipp. Kanon bra tips jag fått som går allt mer fortare och med mindre stret.. Även om det fortfarande existerar lite "jag vill inte det här just nu." Moppade golvet innan och skrattade åt Liam som parkerade i soffan. Duktiga vovven som förstår att han inte ska vara på golvet när det moppas! ha ha !

 

Idag har vi varit ute och gått i över en timme. Så otroligt skönt. Har tagit upp klickerträningen som varit på lite vila ett tag, och det funkar jätte bra. Han brukar låta bli folk som går förbi på hans sida, och det är en lättnad för då slipper man sick-sacka på vägarna för att han inte ska vara på innersidan. Han tittar nyfiket på dem som går förbi, men gör inte mer än så för han verkar förstå vad som händer om han låter bli. Klick, och gooodis! :-) /Martina

 

Idag har jag sett hela Jönköping från utsikten i stadsparken. Det var massa snö och jag ville springa, men inte idag sa tjejen. Jag är hur trött som helst nu och ligger i soffan och myser. I morse låg vi kvar i sängen länge, och det var så mysigt att jag fes på tjejen! mmmh, härligt att släppa väder! hi hi hi. . Det rycktas om att matte, husse och resten av familjen kommer och hälsar på om ett tag. Förstår ni hur kul det kommer vara? Hoppas Oscar följer med så jag får visa han lite utav staden. Och framför allt visa mitt favorit spring ställe! /Liam

 

   


Kommentarer
Postat av: Kattalena

Vilken fin stad du kikar ut över, Liam!

Så kul att du har det så fint och verkar må så bra!!! Puss på dig från hela familjen!

2009-02-23 @ 20:43:38
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej Kompis!

Tack för hälsningen på min blog, jag saknar dig mycket jag med! Jag är inte så bra på att blogga nuförtiden, hinner liksom inte. Matte säger att jag är lite slö men hon ska bara veta hur jobbigt det är att vara hund. Fatta beslut om vart man ska lägga sig och sova och i vilken ställning, tigga godis och leka med leksakerna tar på krafterna. Jag börjar ju på att bli gammal nu också, på fredag fyller jag två år. Matte ska ha kalas för mig då och Oscar ska komma. Jag önskar att också du kunde komma, det hade varit så roligt!

Ha det så bra kompis! Om jag får följa med husse till Jönköping någon gång så kanske vi kan ses och springa lite?

//Justus

2009-02-24 @ 17:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0