Tiden flyger iväg.

Redan tisdag. Mer plugg än vanligt. Var iväg på en liten shoppingrunda i djuraffären för att fylla på skafferiet. Vi tränar ju en del så det går åt. Väl hemma igen möts jag av en propellerviftande och superglad Liam. Nyfiket nosande han i påsen och fattade snabbt att det här var ju grejer till han. Efter en kaffe och klapp på vovven gick vi mot fotbollsplanen för att kasta lite boll. Liam har varit stilla i tre dagar nu så det var väldigt uppskattat. Många extra lyckovarv med bollen innan han kom tillbaka och la den vid mina fötter igen. Övat lite sitt , och studs med bollen, och han sitter duktigt och väntar. Efter en bra stund med lek och som vanligt avslutning med sök, kom en kille med en stor lurvig vovve. Då kopplade jag Liam och vi gick hem. Inga reaktioner. . Heller inga reaktioner på vägen hem vid syn av voffe. Hemma torkade jag fossingarna och det uppskattades konstig nog inte. Antagligen kom jag åt något ont, eller så gillade han det bara inte och drog varv i lägenheten och skällde. Blev lite trött och insåg att jag behöver nog ta hand lite om mig själv. En timma senare drog jag på bio med några kompisar och känner mig efter det påfylld av energi och lust igen.  Vovven viftade glatt på svansen igen när jag kom hem och gav mig pussar och kramar. Nu ligger han stilla och fridfullt med kärleken i hans liv, täcket. Hjärtat klappar starkt när lillkillen får springa. Titta på filmen så förstår ni vad jag menar! :-)  /Martina

Studs och spring :-)

Springa, springa, spriiiinga! Fort, fort, fort. Massa, massa, massa! Glad och snabb Liam på fältet idag. Tjejen log med hela kroppen, de såg jag på långt avstånd. Så jag tog många extra varv, och hon stod med kameran och tittade på. Jätte fint väder, solen sken på mig. Så stilig jag är i solen, helt fantastiskt! Jag älskar tennisbollen, och harpluttar! Det är jättemums. Tjejen vill inte pussa på mig efter att jag ätit harplutt. Konstigt tycker jag, hon borde kanske smaka? /Liam




(P.s Igår hade vi 96 sidvisningar! Det var banne mig attan! :-) Superkul!)

Kommentarer
Postat av: Oscar

På fältet finns det massor av gåsbajs, det är lika gott som harpluttar!!! Det får jag inte äta för husse och matte, men det gör jag ändå! Mums!

2009-02-04 @ 07:25:46
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Kattalena

Liampiam är en sån charmig kille! Det är så kul att du lägger ut små filmsnuttar! Och vilken massa gott godis han ska få ;-)

Lyckliga Liam. Oscar är väldigt avundsjuk... hehe

2009-02-04 @ 07:28:36
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Liam

Oscar: hi hi hi, jag får egentligen inte heller äta pluttar. Men jag slurpar i mig någon då och då när jag tror att tjejen inte ser. ;D

2009-02-04 @ 10:20:34
Postat av: jessie

hallå, det där godiset såg intressant ut...

2009-02-04 @ 12:09:23
URL: http://jessiethewhippet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0