Vetrinären

Igår var det mycket jobb igen, men en eftermiddag full av mys! Kom hem till knutten runt 14 med en semla i min hand. Här ska det lyxas efter 7 timmars jobb. (och 30 minuters paniklunch av knäckebröd och Liamrastning ;-D)  Kaffe, semla, Liams huvud på min mage. På med TVn, nu är det fest! Mot kvällen gick vi mot Martin och Maya för att sticka lite, och Liam var superglad när vi kom dit. (För att inte tillägga hur bra han blivit på klickern!) Vi kollade på film, stickade, och Liam låg som vanligt mellan mig och Maya för att knorra. (och sticka!) Gick hem senare än vanligt, men Liam  verkade inte bry sig om mörkret och dess "faror" för han gick hur fint som helst!

Redan Fredag, och vi har varit hos vetrinären. Vi gick hela vägen dit, och Liam var jätteglad när han såg att det var snö på hela vägen. Tack gode gud för att jag tog på mig ett par rejäla skor, annars hade jag nog slirat iväg ganska bra när vi kom fram till ankorna utanför djursjukhuset. Liam blev så glad att han tog 3 varv runt i ring och efter det försökte sätta iväg mot ankorna. Inne på djursjukhuset satt en krullig hund och glodde skarpt på Liam. Det tyckte han inte om så han hoppade upp på bänken bredvid mig och la huvudet mot min nacke. Vetrinären ropade och vi gick in.

Liam var superduktig hela besöket! Jag är riktigt imponerad. Det enda som inte var kul var att han låg ner vid kloklippningen, men det gick till slut. Vetrinären kom fram till att Liam har ont i tassarna. Jag har inte riktigt fått pli på det där, för han haltar inte, men reagerar när man rör vid dem. Dock inte alls mycket, utan han visar bara att han inte vill att man tar på dem. Vetrinären sa att hon upplevde stelhet och svullnad i tårna på lillkillen, så vi klev in till röntgen och även där kunde man se lite ajaj. Två svullna tår på varje tass. Så lite anti inflammatiorisk medicin ett tag, så hoppas de att det släpper. Jag är super-stolt över Liam som skötte sig så bra! :-) /Martina

Åh, jisses nu är jag trött! Varit hos någon kläm-och-pill doktor. Varför skulle det där vara bra för? När vi gick hem var jag jätteglad. Längtade hem till sängen och soffan. Jag har försökt springa och frustat och pustat i snön så att den flög kring nosen. Då sa tjejen att jag var en ko-häst. Idag ska vi vara hemma mycket tror jag. Skola säger tjejen. Vadå skola? hon läser ju knappt något! Slarvpotta! Jag vill springa i snön, men det får vänta ett tag sa hon.. Typiskt. /Liam



 

På väg till vet.

Hemma efter vet. :)

Kommentarer
Postat av: pia

Du har det bra brorsan. Jag gillade att min matte såg att du också fick semla, gräddnosen avslöjade dig! Igår käkade jag mattes sparade kebabrulle. Hon skulle tydligen ha halva till lunch idag men när hon lämnade mig och kebabrullen i bilen för att handla i affären igår, blev jag så orolig för att maten skulle bli dålig så jag var snäll och käkade upp den. Matte blev arg fastän hon slipper magsjuka, dem är konstiga ibland eller hur? Idag kan jag erkänna att vitlökssåsen gett sig tillkänna, det luktar inte nypon om mig men det var det värt!

Mvh Syster Tilda.

2009-02-06 @ 13:40:14
Postat av: Liam

Ha ha ha! Jag har försökt göra mig låååång ibland när tjejen gått ifrån tallriken. Men hon är alltid så snabbt tillbaka så jag hinner inte. Mat blir dåligt så snabbt, så det är lika bra att ta för sig ;D

2009-02-06 @ 15:33:30
Postat av: Oscar

Det är ingen hejd på orättvisorna. Här uppför man sig som en ängel hemma men inte får jag någon semla för det? Jag vill också ha semester där du är!

2009-02-06 @ 16:06:48
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0