Besökare

Igår kväll fick vi besök av min bästa kompis Frida och hennes karl David. En kopp the och kvällsmys med Liam i köket. När det ringde på dörren kom Liam i illfart ut i hallen, och efter att han satt sig öppnade jag dörren. Och efter en stund fick mina vänner hälsa på Liam som glatt nosade på de nya människorna. Vi satte oss i köket och Liam följde glatt med och tog plats mellan Frida och David i soffan. Det var ingen tvekan om att David var den nya favoritkompisen för han la huvudet i hans knä och hittade ro på en gång. Och där satt vi länge och pratade medans Liam blundade gott och fick massor utav klapp och gos. . Efter att de gått låg vi och läste en stund för att sedan gå ut på en lite halvt stretig kvällskiss. Vi tog den vanliga rundan runt parken och utökade promenaden lite och gick runt ett kvarter. På detta lärde jag mig att det är nog bättre att ta denna typ av promenad mitt på dagen eftersom en väldigt nedvarvad Liam piggnade till lite vid sängdags. (antagligen, jag vet inte..) Idag har vi mest chillat med några små tålamods övningar och lite problemlösning som Liam löste blixtsnabbt. Ikväll får vi besök igen av Jönköpingswhipparna Jessie och Milos Husse. Dock utan hundar, det får vi pröva vid ett senare skede! :-) /Martina

Jag gillade de nya människorna igår, för de klappade så mycket på mig och sa att jag hade fin färg. Och när de fikade fick jag några ostbitar, men jag var tvungen att sitta still och vänta en stund, och det är lite jobbigt för jag vill ha ostarna på en gång. Men till slut löste jag det så bra att jag fick mumsa upp dem! Sedan flyttade de på sig in i vardagsrummet och då tog killen min plats i soffan, så jag skällde lite. Då vände sig alla om, så jag la mig i sängen istället. På kvällen efter kissen ville jag inte lägga mig på en gång, så jag voffade lite, men då blev jag vänd ryggen så det var ingen idee att säga emot. Vi tittade på TV en stund och jag fick krypa under det gosiga täcket när jag lugnat mig lite. Jättemysigt! I morse försov sig tjejen och jag trivdes så bra i sängen så jag väckte henne inte. hi hi hi. . I morse sa tjejen att jag gick min finaste runda med henne sen jag kom hit. Hon blev sådär stolt igen så jag fick lite att gnaga på när vi kom in. Det lönar sig att vara duktig! Sedan lekte vi en jättetöntig lek med godisar i en flaska. . Hallå? hur lätt var inte det då? Det var ju bara att slänga omkring med flaskan så att alla bitarna flög ut över hela vardagsrummet. Sen var det bara till att börja mumsa! / Liam



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0