Dags att införskaffa "hundkörkort"?

Igår fick vi finbesök av whippetexperten Chrille. Lite lek och övningar för lillkillen, minsann. :-) Efter att besöket gått hem la vi oss i soffan, och det var en trött Liam som stundvis somnade med huvudet på min mage. Idag har mycket tid spenderas framför datorn då tiden för inlämningsuppgifterna sakta men säkert sinar ut. Imorgon ska det vara klar. Men jag och Liam tog en fin runda på dagen. I parken lekte en boxer, men godisen vann kampen om vad som var mest intressant. Efter mat var det dags för kissrundan. Den här gången tog jag med mig mjukosttuben och har alltid för vana att öppna den innan vi går utanför porten. Det finns ju ändå en del hundar här i krokarna så det är dumt att chansa.

 Vi gick till vårt vanliga ställe och det hade börjat mörkna lite. Liam verkade glad och lugn som vanligt på våra kisserundor. Inget stret och gick jättefint. När han stannat för att kissa och var klar, dök en gubbe med en golden upp precis bakom. För att tillägga ; i löst koppel. Han passerar oss precis och Liam var inte alls beredd, heller inte jag som precis i millisekunden lyckas få upp tuben med då var det för sent. Liam blev rädd, ställer sig på bakbenen och börjar panikartat skälla. Som tur var blev jag inte rädd, men gubben med hunden fick en chock. Och ursäkta mig för att säga detta; men med all rätt!

Efter att Liam lugnat sig svär jag lite åt gubben att han ska hålla i kopplet framöver, gubbjä**l. Gubben reagerar inte utan fortsätter nonchalant att gå vidare. . Sånt kan göra mig så irriterad. Ska folk behöva ta körkort för att lära sig att plocka upp hundskit, hålla hundar i tight koppel, eller att förstå att bara för att deras hund inte är rädd för andra hundar, betyder det inte att min hund är likadan? Ja, jag blir smått förbannad, och jag är lite upprörd. Att ett sådant möte skulle ske viste jag från första stund då fick Liam. Men när folk inte anstränger sig för andras skull, blir jag sur. Vist, gubben kunde inte veta att Liam var rädd. Men ta då istället för vana att när man vistas i stan, håll i hunden! Jag tackar gud för alla de stunder då hundar faktist har koppel. . /Martina

Igår hittade jag en jätterolig silverfärgad sak som jag sov med. En mobilstol, den var jättemysig!
Idag har det varit människor här som tjejen inte känner. Hon säger att de ska köpa hennes soffa i köket.. Men . . det är ju MIN soffa. :-( Så efter att människorna gått, tog jag mitt ben och la mig i den nystädade soffan. Så nu får den städas igen.. hi hi hi.. Så busig jag är! Men det är kul att städa. När tjejen dammsög soffan var jag med och hjälpte till heeela tiden! Så duktig är jag! Tjejen tycker jag är duktig ofta. Idag lekte vi sök igen, dock lite svårare och i köket. Hon hade varit lurig idag och lagt godisarna under saker så jag kunde inte se dem. Så jag fick nosa mig till alla godisarna, men jag lyckades. Och då blev tjejen stolt igen. Tjejen säger att hon köpt köttbullar till mig, blir du avundsjuk då Oscar? ;-) Jag kunde inte bestämma mig om killen som var här igår var skrämmande eller rolig, men när han gick så blev jag trött. Och jag fick nästan ta så mycket plats i sängen i natt.. nästan! Imorgon ska vi vara ute mer, det har hon lovat. Kanske får jag smaka på en köttbulle då! /Liam

  Igår
Idag



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaaa! Jag blir jätteavundsjuk för jag vill också ha köttbullar. Här hemma är det ständig svältkost... du har det bra du Liam! Och mjukost, det vill jag också gärna ha!

Jag kanske ska börja skälla på andra hundar så jag också får lyxsemester och sen mjukost på alla promenader...

2009-01-22 @ 20:18:13
Postat av: Oscar

Ja, du förstod nog att det var jag som skrev... men jag glömde visst signera inlägget ovan :-)

2009-01-22 @ 20:19:21
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Katarina

Dumma hundägare som inte har koll på sina hundar, inte för att man ska behöva bli så upprörd som Liam blir för det. Men ändå! Det var skönt att det gick bra i alla fall och att du (Martina) inte blev rädd!

Jag är jätteglad att du har hand om vår lille Liam och att du gör så mycket roligt med honom! Så många övningar och så mycket mys :-)

Puss puss på min gullevovve!!!! Och kram till dig!

2009-01-22 @ 20:24:10
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0