Jag är så snabb!

Åh, äntligen lördag! Äntligen tid! Efter ett samtal med matte om att släppa lillkillen lös på något safe ställe kändes allt mycket lättare. Jag vill absolut inte göra något som kan bidra till olycka eller skada. Vist kan man inte rå för om något händer, men jag vill inte påöka oddsen för att något ska hända. . I vilket fall. Vaknade med ett Liamben i magen, sådär skönt. Men vi låg kvar länge och knorrade båda två. Supermys! Efter morgonkiss var jag tvungen att dra mig in till stan då både skor, kofta, och jacka gått sönder. Köpte tre-pack med tennisbollar till Liam för om några dagar ska han antagligen få springa lös i Pappas sommarstuga. Stooor gräsmatta, dock maaassa lera i det här vädret. På vägen hem tittade jag ut över munksjön och fick se ett dagis lite längre fram. Lördag, humm, det är tomt. . Staket. . Det här kan funka. Bollar, kötbullar, och knapriga godisar. Så väl hemma fixade jag iordning allt som kunde tänkas behöva. Något som luktar mycket och fångar intresset bättre än en torkad godis (köttbulle), Något att leka med (boll), något att söka (knapriga godisar som matte tagit med).

Vi gick mot parken och dagiset och på vägen dit mötte vi både cykel och på lite längre avstånd hund. Köttbullar är verkligen bra! Släppte lillkillen lös väl inne på dagis efter nogrann inspektion av staketet. Måste gå att stänga överallt. . Och det gick.. Liam tittade konstigt på mig när han inte hade koppel på sig. Som om "vad nu då?" Han ville inte springa omkring som jag trodde han skulle göra så fort kopplet åkte av. . Började kasta lite boll, och Liams ögon lös sådär lyckligt. Full kontroll på Liam med boll, ja det är verkligen ingen myt vill jag lova. .Även om jag vet att det råder delade meningar om det där med hund och boll så var det för mig (och för liam) en väldig lättnad att få leka av sig fysiskt. .  Efter en stund med lek var det dags för att söka lite i gräsmattan, och även detta gick galant. . När Liam varvat ner lite och letat färdigt bland allt gott som regnat över gräset (leran) så gick vi hemmåt. . Detta är mig en fröjd att hittat ett sådant ställe så nära där man iaf kan vara på helgerna. Nu är vi båda trötta, och ska nog vila en stund . . I vilket fall jag. Liam har nog redan somnat såg jag nu  /Martina

Sikken bra dag! Tjejen har lämnat mig själv idag så jag fick hela täcket för mig själv ända fram till 14. Och idag har jag fått springa!! Hurra! Tjejen hade köpt en boll till mig , och även om hon var försiktig med att kasta var det kul . . Sen sa hon att det regnat godisar från himeln igen så jag fick leta reda på dem. Jag tror inte jag hittade alla, men det gör inget, för jag hade fått så goda köttbullar! När vi kom hem ville hon att jag skulle duscha. Vadå då? Lite lera i sängen har väl ingen dött av? Men jag slapp inte undan. Hon lurade in mig med en köttbulle, och de luktar ju så gott så jag kunde inte låta bli att gå med på en liten dusch. Sen ställde jag mig med mina leriga tassar på  hennes vita badrumsmatta. (hi hi hi!) Men hon sa att det inte gör något för den går och tvätta. . Klockan 16 ska vi till nån kille som heter Johan och han bor här vid. Jag vill nog hellre ligga kvar i sängen tror jag.  /Liam


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vilken härlig dag! Vem bryr sig om vädret, vi hade gärna varit med :D

2009-01-24 @ 16:06:08
URL: http://nolltillsjuttio.webs.com/
Postat av: kattalena

Vad duktig du är Liam! Och så roligt du har det hos Martina :-) Oscar och husse och jag saknar dig!

2009-01-24 @ 22:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0