redan morgon

Trött redan runt 18 tiden, film och bok i reklamen höll mig vaken. Framåt kvällen märktes det att Liam blev lite rastlös, så jag tänkte att det var nog bäst att leka något. Tog fram den avlånga kon och det gick jättebra, men efter några minuter var det inte kul längre, så då fick jag en liten utskällning. kvällskiss gick jättebra. Liiite dragig, men som sagt efter kiss hur bra som helst!somnade efter att filmen slutade, och vaknade runt 08 med en knorrane långnäsa i sängen. :-) /Martina


Åh, vilken konstig tjej! Hon vet ju inte hur man leker, så jag blev lite arg. Men det var inge bra, för då släppte hon leksaken på golvet och vände på klacken. Och där fick jag stå, med långnäsa, och hade ingen att leka med. Usch så tråkigt. . Så jag slutade säga till henne att "du kan inte leka!" och letade upp henne i köket istället. . Efter en stund plockade hon fram godisar och jag fick vänta i köket medans hon gjorde något i vardagsrummet. Sen kom hon tillbaka och sa "leta", då viste jag vad som var på gång, så jag blev jätteglad. Och tänka sig! jag hittade ALLA godisar, då blev tjejen jätte stolt. . Sen var jag kvällskisenödig. Och även om jag kissade det första jag gjorde så går man inte in på en gång. Utan vi gick samma runda som första gången , runt den lilla parken och sedan in igen.

Nu var livet frid och fröjd igen , och jag och tjejen kollade på film. En film om flygplan. . I början låg jag på min kant och hon på sin kant, men det såg ju såååå mjuk och mysigt ut bredvid henne bland filt och massa kuddar.. Så till slut kunde jag inte motstå att krypa lite nära. Och då fick man massa klapp! Tänka sig så mysigt, så jag låg där en bra stund och knorrade. . . Nästan som en katt, fast på en hunds vis!

Sovdags, och jag stod parkerad vid sängkanten för att få bästa platsen! Haha, jag var först! jag får välja plats först... men vilken besvikelse, tjejen fick gå före i alla fall! Men jag fick en jätte bra plats under täcket, så jag var nöjd ändå. .

Nu är det morgon, och jag fick en ostbit till frukost! Snart ska vi gå ut på morgonkiss. Det är snö ute. . brrr!! /Liam

  



kvällen.

Dagen har varit mycket telefon och dator. Liam har mest chillat bland duntäcket, där han även befinner sig just nu och knorrar lite. Väldigt lärorik första dag, men små små tester från Liams sida för att se vem jag är och hur jag fungerar. Men testar man mig, får man tester tillbaka till slut. ;-) Lite smålura övningar som fått honom att tänka till. Även övat lite gå-stanna utan att använda verbal komunikation. (Detta mest för min skull, för att jag ska kunna se om han alltid stannar, eller aldrig stannar.. Helt enkelt mitt sätt att lära känna Liam.)  Detta gjordes på innegården för att inte möta hund och bryta koncentrationen, och Liam löste det hur galant som helst! Hade jag haft guldstjärnor hemma hade han utan tvekan fått en stjärna idag! :-) Här är lite bilder från morgonmyset och när Liam letar godisar. /Martina p.s (Så otroligt, otroligt kul att så många läser! )





Kommentarer
Postat av: Christine

Men vem skulle inte vilja ha den nosen i ögonhöjd till frukost? Jag ringer under dagen!

Christine

2009-01-19 @ 12:36:14
Postat av: Katarina

Vad du verkar ha det mysigt och bra gullevovven!

2009-01-19 @ 15:28:21
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Justus

Hej Kompis!



Va spännande du verkar ha det med en helt ny stad. Jag har varit i Jönnet och där finns en jätterolig strand med fin sand som man kan gräva i. Och så har husses mamma en rolig ryamatta som man kan gömma saker i, hon bor där ganska nära den där stranden. Hoppas du har det bra. Jag saknar dock dig här hemma i Malmö, du är ju faktiskt min bästis.



Hej då!

//Justus

2009-01-19 @ 17:33:24
URL: http://justusthewhippet.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej Justus!



Ja, här är det annorlunda, och nästan inga lek-kompisar finns här heller! Tjejen säger att det finns mycket tant-hundar här, men dom vill jag inte leka med! /Liam

2009-01-19 @ 18:46:22
Postat av: Oscar

Jaså, är det där du är? Jag trodde kanske du var hos mattes föräldrar igen. Jag saknar dig. Men det är ganska lugnt och skönt här hemma måste jag säga.

Jag får som vanligt alldeles för lite godis. Du verkar ha det jättemysigt och få jättemycket gott att äta! Vi kanske ska byta? Jag kan behöva lite semester jag med!

2009-01-19 @ 21:43:36
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Michael

Hej du!

Så skönt att du har det bra. Det finns gott om whippar i Jönköpingstrakten så någon gång kanske du träffar en att leka med.

Sköt om dig! /Husse

2009-01-20 @ 15:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0