Dummemosse!

Idag när jag loggade in på facebook hade Viktoria skrivit till mig. Det vankades vinthundssläpp och en träff med numera unghunden Yazid. Efter lunch hämtade de upp oss och ut bar det till Dummemosse. Liam och Yazid nosade lite på varandra men sedan la de sig båda tillrätta. Väl ute vid Dummemosse kopplade vi våra små och begav oss ut mot den fantastiska naturen. Ord kan inte beskriva den otroligt vackra naturen där ute. Det känns som om man är långt upp i Svergie, och inte alls i Jönköpingsområdet. Vi gick länge länge, och då och då skuttade Yazid till ihopp om att få igång Liam på lite bus. .

Efter en lång prommenad och massa hundprat släppte vi lös Liam och Yazid. Jag förväntade mig att båda skulle springa iväg och busa i fullt ös iom att Yazid peppat Liam under hela prommenaden. Yazid tog språng iväg och Liam stod vid min sida och bara tittade på. "Men kom då Liam, så springer vi.." Och så satte vi iväg.. Men när jag stannade, stannade även Liam. Han var inte sugen på lek med Yazid alls. Det blev att kasta pinne istället.. Vilket inte intresserara Yazid så hemskt mycket. Så Liam sprang efter pinnen, och Yazid efter Liam. Nåväl.. :-)

Va jätte kul att träffa Yazid igen. Han har vuxit till sig, och har ingen valp päls kvar. Han är heller inte lika blyg, utan mycket mer nyfiken och frammåt. Otroligt kul att se. :-)

 
  
Tjohej! Här kommer jag Liam!!
Yazid i full fart.


 
Och vist klär han i
slips? :-)



Ska vi redan hem? :-(

Kommentarer
Postat av: Oscar

Såna sötnosar!!! Båda två :-D

2009-07-22 @ 20:42:04
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0