Borta bra . . . Men hemma bäst!

2009-06-18. Idag är vi officiellt inne på månad fem i Jönköping. Ja, så här länge var det ju inte menat. :-) Men han råkade stanna, och det är jag glad över. Vi har firat lite idag med ett grisöra och lite lek. Mer än så har det inte blivit, båda är trötta. Liam har varit i Tenhult igen onsdag till idag förmiddag då vi åkte in till vetrinären för att titta till svansen och lägga om bandaget osv. Pratade med vetrinären som gick igenom journalen igen för att friska upp mitt minne. Var ju chockad då vi var inne första gången att jag i princip glömt vad de sa. Det var någon kota i svansen som sankt bernaden kommit åt som jag inte mindes de sa var för fel på.

På Onsdag ska vi in igen och plocka bort stygnen och kolla till kotan som vetrinären sa såg godartad ut trots skada, och det var därför de trodde svansen skulle läka igen och lät bli att amputera. Läkningen ser fin ut och svullnaden har gått ner. Svansen ser jättefin ut och pälsen har börjat växa ut där de rakat.. Känns så otroligt skönt att får höra att det verkar ordna sig, jag har varit så sjukt orolig.. Minns att jag sa till min mamma förra veckan då Liam låg sövd och på operationsbordet "Vad ska jag göra utan Liam?" Även om man inte vill, så tror man det värsta. . Att Liam läker och verkar må bra psykiskt är verkligen ett happy ending i den här röran. Pricken över i:et hade varit att få tag i husse eller matte till sanktbernaden, men det hoppet börjar sakta rinna ut..

Idag på djursjukhuset träffade vi en whippet tik som bodde på Öxnehaga. Tror hon var 2 år gammal.. Hon hade blivit biten av en Schäfer, som hade oprovocerat hoppat på henne (och var lös) , och bitit henne lite var stans. Ägarn till Schäfern har inte betalat några vetrinärskostnader och polisen anser inte heller detta var ett brott. Jag gav dem råden att stå på sig och kämpa för sin sak. För det finns regler, och ägarn till schäfern ska betala. Så är det, punkt slut. Tog dock inga namn, och har givetvis glömt vad tiken heter..  Typiskt.. På vägen ut träffade vi en tjej som hette Lena, hon var vetrinär och hade två whippar i Eksjö. Kiwi och Zoya. Googlade upp deras hemsida och kikade lite. Två superfina whippar!

Imorgon ska vi vara hos min systers pojkvänn och fira midsommar. Antagligen i regnet.. Liam får följa med och jag kan ana en och annan kötbulle och korv kommer att slinka ner. Tror inte lillkillen har något emot det. ;-) Just nu ligger han här bredvid och drar långa suckar. Han är trött efter både Tenhultsvisit och vetrinärsbesök. Men han är så duktigt, och hittils har inte hundmöten varit några problem. Han uppmärksammar dem mer, och några steg tillbaka har nog tagits.. Men klart att han är lite rädd igen, det förstår man ju. Men detta är inget som inte går att hantera, varken från min eller Liams sida. Duktiga, duktiga Liamffis! /Martina

I Tisdags kväll var vi hemma hos Henning. Tjejen gick ut för att göra något och när hon kom tillbaka skrattade hon åt mig. På bilden nedan ser ni varför. Men jag tycker liksom inte det var konstigt, vad var det att skratta åt? Tror hon tycker jag är lite tokig, för hon skrattar ofta åt saker jag gör. I Tenhult ville jag inte sova själv. Hela familjen låg i sängen så jag hoppade upp bland både moster, hennes man och barnen. Vadå? Om ALLA ska ligga där vill jag med vara med. Men det fick jag inte.. Så jag grät lite, och hoppade upp igen. Men det funkade inte på dem , så jag fick gå ner igen.. Då grät jag en skvätt till.. Då gick Moster och la sig i ett annat rum med mig, och där sov vi hela natten! Suuupermysigt! Skam den som ger sig! ;-D  /Liam


Varför skrattar du?



Gäsp i trattomofonen!



Borta bra... Men
hemma ÄR bäst!!

Kommentarer
Postat av: Kattalena

Klart att hemma är bäst!!! Så bra som du har det hemma min lille Liamskrutt! :-D

Hoppas hoppas allt ser fint ut stygnen ska tas från svansen. Och så skönt att det funkar att gå ut trots denna hemska händelse!



Stora kramar till er!!!!!!!!!!

2009-06-22 @ 21:34:06
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0