Liam är i Malmö

I helgen åkte vi ner till Malmö för att lämna av Liam och träffa familjen. Det var varmt och nästna vindstilla, Liam sov i bilen nästan under hela resan. När vi klev ut ur bilen stod en söt liten nos och väntade vid grinden. Lilla oscar! Och så glada de blev när de såg varandra. Från noll till 100 satte de fart i trädgården. Massa bus! Katta och Micke bjöd på världens godaste mat, och vi drack kaffe och pratade länge. Solen verkligen stekte och efter en stunds lek kom Liam och la sig i soffan på terrasen. Blundade lite och slocknade..

Efter ett tag åkte vi hem till Kattas föräldrar. Kul att få ett ansikte på folk man hört talas om. De bodde i en kvart från Katta och Micke och hade världens finaste trädgård! Tror aldrig jag blivit så förälskad i hela mitt liv. . Eller jo, i Liam då! ;-D Vi småpratade lite och jag kunde väl berättat en hel del om hur jag gör med Liam, men eftersom Liam aldrig varit speciellt stökig hemma hos mormor och morfar kände jag att det löser sig säkert jätte bra. Hundmöten är väl det enda jag berättade något om över huvudtaget vid närmare eftertanke, men mer behövs nog inte.

Pussade och kramade Liam lite och gosade honom i nacken. Kommer sakna, muuhuuu! Sedan gick Katta och Liam ifrån oss, istället jag från dem.. Har tydligen bra effekt om hundar har lätt för seperationsångest och för att dämpa oro. Då är det inte jag som lämnar honom, utan han som går. Lite så.. Och det gick bra.

Ringde vid sju tiden och allt hade gått jätte bra. Liam var nog väldigt trött igår, men han kommer ha det så bra i de fina trädgårdarna hos både familjen och mormor - morfar! Hört att han även ska få träffa Justus, då blev jag lite avis! Vi borde skaffa fler vinthundsvänner här i stan . . . :-)
 
Var lite blödigt att åka hem och det kändes inte så roligt att lämna Liam. Är väldigt fäst vid honom, och har aldrig gillat att sova utan honom sen han kom hit och bosatte sin lilla whippetrumpa i min säng. Men han kommer ha 3 fantastiska veckor i Skåne. Har påbörjat boken jag lånat på biblioteket och den är super bra. Tycker alla borde läsa den boken innan eller i ett hundägandeskap. För även om den är väldigt basic får man saker svart på vitt. Och det kan vara skönt att friska upp minnet om man fastnar i rutiner och olösta situationer. Mycket tips och steg-för-steg förklaringar till lösningar. Väldigt bra bok för oss kvinnor också, för det står alltid varför.. Varför hunden gör si, varför hunden gör så, varför denna lösning oftast fungerar, varför man inte bör, och varför man bör!  ;-)  /Martina 




 

 
    


C. Trennant. 2002.
Träna bort hundens ovanor
ISBN 9132330286,
B. Wahlströms Bokförlag AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0