Så länge pipet är roligt . .

Liam är verkligen förälskad i pip-kossan Matte tagit med sig hit. Vi brukar leka med den, eller så ligger han och tuggar på den så att det piper hela tiden. Liam blir verkligen som en liten valp när han leker med den. Så fort han ser att det är lekdags med kossan viftar han på svansen och ler med hela kroppen. Så länge man leker lugnt får man busa. Blir det hisp, megastress och vov-vov får man avbryta. Om han går upp i varv förmycket dvs. 

 

Dagarna går så fort, och det är tur att man alltid har med sig en kamera, annars hade jag glömt hälften av det som hänt under dagen när man ska blogga om det. Igår stötte vi på en jättesöt unghund. Bild på han finns nedan, minns inte ras, men kan det vara en engelsk bulldog? Har för mig hon sa det... Liam tyckte inte om honom alls, men matte frågade ändå om de fick hälsa trots att jag hade en skällande vovve i kopplet. Och det fick dem när Liam lugnat ner sig. . Den andra hunden blev så glad och lekfull att han började sjunga, och en något förvirrad Liam ställde sig bakom mig och ville inte synas mer. . he he . . Direkt efter det stötte vi på Nemo och hans husse igen. . . Åååh, så himla fin och nett! Pratade lite med husse och gick sedan vidare.

 

Idag har vi gjort mycket. Var uppe vid 05:30 och jobbade till 09:00 , något lönt? nae, men jag var iaf uppe i tid. Gick sedan hem till Liam och pluggade en stund. Efter det gick vi ut och bollade lite på innegården här nedanför. Liam tyckte det var så roligt att bolla, så när vi skulle leka sök började han leta efter bollen istället för godisarna! :-)

Efter det kröp vi ner i soffan en stund och Liam borrade in hela huvudet i nacken på mig! Jättevarmt och mysigt att han en snuffande långnäsa i ryggen som andas varmluft! Åh, sikken mysfest! Efter det bäddade jag ner lillkillen bland filtar och lakan för att baka paj och brownies! /Martina

 

Pip, pip , piiip pip, pip pip pip, åååh vad roligt, pip piiip pip pip! Jag älskar den här saken matte lämnade med sig i Januari.. Ja, .. tänk vad tiden går. Jag har varit här länge nu.. Fast snart, snart kommer de! :-D Åh, jag ska visa Oscar hela mitt fält här nere, och mina tennisbollar som tjejen köpte när jag kom! Jag ska visa soffan jag alltid snufflar i och mitt älsklingsflufftäcke tjejen har här! Sen ska jag visa mitt ben, och min innegård här! 

 

Igår var vi hos Johan igen och kollade på OZ. Så himla spännande. Det var så spännande att jag la mig på Johan och tjejen.  hi hi hi.. Allt för lite klapp på magen. Och det fick jag! :-D /Liam

 


Den sjungande hunden.

 
Nemo och husse i språng
till affären! Titta den vita tigern! :-D

 

 

    

 


Kommentarer
Postat av: Oscar

Jaaa! Du måste visa mig alla dina ställen. Ska bli så kul att träffa dig! Fick du några brownies? Det fick du säkert, du verkar ha det så himla bra alltså.

Har de extra god mossa där du bor? ;-)

2009-03-05 @ 20:59:06
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: pia

Jag bara älskar sista bilden!!!!!

Om jag får en tråkig dag ska jag titta på den, helt underbar:=)

2009-03-05 @ 23:21:51
Postat av: Martina

Jag älskar den sista bilden med! Det är nog min favoritbild av alla bilder jag tagit på Liam.. haha.. Han slitrade runt på innegården och hur han fick mossa i munnen vet jag inte. Han kanske börjar bli gammal? ;D

2009-03-06 @ 09:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0