Vecka 8.

Något dåsig, en aning hosta, och ingen röst. Mår skrutt, och hostar så mycket att jag får ont i huvudet. Igår var det strålande solsken så jag bet ihop och gick ut med Liam på innegården för att låta han vara lite lös. Gud så glad han var, sprang omkring och var helt vår-tokig. Blev väl inte mycket till lek från min sida, men han klarade sig själv. Han hittade någon kastanj som var väldigt roligt att voffa lite på, för den var rund och bara låg där. . ha ha. 

 

Sen var det dusch dags, och han gör inte alls mycket motstånd vid dusch så jag förstår inte vad jag gjorde fel första gången när jag inte fick det att gå igenom. Han blev ren och tussig, nästan lite fluffig, och skällde inte alls efter dusch utan låg mest och njöt när jag massagade med handduken. :-) Gott 

 

På kvällen kollade vi på hundcoachen och jag hade verkligen gjort mytt yttersta för att inte missa det avsnittet. Handlade om en hund som skällde på ringklockan, folk som går i trappen, och brevbäraren samt blev superglad när folk kom. Och det där känner vi igen. . Och jag har försökt träna på det där, men inte kommit längre än till att få honom att sitta tills jag hälsar på den som kommer.  Men igår fick jag en väldig inspiration, och jag längtar nästan lite tills någon kommer och hälsar på bara för att testa. Och det är inte så att jag ser liams besöksglädje som ett problem, men det är ju det där om att alla inte kanske är hundvana. Alla gillar inte att få en superglad Liam hoppandes och pussandes på sig! :-)

 

Jag har svårt att låta bli att fnittra när jag filmar Liam, och det kan ha att göra med att man filmar ljusa roliga stunder. Ha  ha ha.. Han är ju så fantastisk! I klippen nedan försöker han få ut den sista mjukosten som finns kvar i leksaken. Och jag måste säga att det är ju ett kreaktivt sätt att lösa uppgiften på! :-D /Martina

 

Liam är en smart kille!

 

Det har varit superskönt nu när tjejen varit sjuk. Man får ligga i sängen hela dagen, och ibland läser hon lite, då kryper jag upp och tränger mig in för att få en skön plats nära i soffan. Sen sover man, sen tittar man på tv och dricker saft. Sen läser man och får lite kli på magen. Så här borde det vara jämt! :-D I söndags var jag så trött att jag somnade mellan tjejens ben på täcket.. Det tyckte hon var lite roligt för jag såg ut som en jättevalp. Jag är nog lite jättevalp! :-D I går hade någon satt en sverigeflagga i en bajshög. Undra varför... Den kanske fyllde år? /Liam

 

  


Du får inte bädda rent säger jag!

 

 
Nyduschad pälstuss! <3

 

  

Före tvätt.              Efter tvätt.     


Kommentarer
Postat av: Kattalena

Ja men han är ju verkligen supersmart!!! Hihi, jättekul film :-)

Och såna mysfoton. Han ser ut att ha det superbra!!! Vilket lent och fint öra han fick efter duschen.

2009-03-10 @ 20:30:24
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0