Vi har inte gått under jorden!

Omkring en vecka sedan jag och Liam bloggade. Anledningen till detta är att Liam varit hos Martin och Maya hela helgen, och jag tagit tåget till annan ort. Martin och Maya sa att Liam varit hur duktig som helst, men att de inte uppskattade äggskal i sängen. Busfisen hade kommit åt soptunnan och tuggat äggskal i sängen när de inte var hemma. mmm, mysigt!

 

De hade besökt stadsparken och Liam hade till och med fått vara hos Martins hund-tokiga föräldrar under tiden de stod på loppis i lördags. Vilket äventyr! Martin och hans bror David hade kastat boll med Liam, för de kastade mycket längre än Maya. (Jo men vist känner man igen det där.. Tjejer och kärringkast, Maya jag klandrar dig inte! ha ha! ) Liams helg var supermysigt, och han hade fått massa gott hundgodis och tuggispinnar som jag skickat med. Säger som Katta sa till mig ; Skäm bort honom hur mycket ni vill! Och tänka sig, han har till och med fått sova i Martin och Mayas säng! Vilka snälla människor du har varit hos i helgen, Liam!

 

När jag hämtade Liam igår var jag som ett barn. Helt pirrig av saknad och kunde knappt bärga mig. När jag ringde på dörren hörde man Liam tassa ut i hallen och börja gny lite.. "åh, tjejen är här, jag hör att det är hon! Hallå, Maya öppna!" Lyckomöte med lillkillen som for upp på mig och gav mig en hundpuss på näsan! Satte mig på huk när han lugnat sig (trodde jag) men då blev han så glad igen att han hoppade på mig så jag hamnade på rumpan. :-) Inatt har vi sovit näära nääära, och  när jag vaknade låg Liam och jag nästan omfamnade. Han brukar alltid sova vid mina ben. Men nu hade han kringlat ihop sig vid min överkropp och knorrade gott när vi vaknade. .  Sötfis!

 

I torsdags var vi hos vetrinären igen för att göra en vanlig koll.. Tydligen behövdes det för att få ut clomicalm. Stackarn var supernervös, men det var inte jag. De hjälpte till att klippa klorna på Liam också även om de sa att det inte behövdes ta så mycket. En liten trimm helt enkelt! :-) Liam var duktig så jag köpte hundkex och annat gott till honom. Kan inte förstå hur godislagret kan ta slut så fort.. Men samtidigt vi tränar ju endel.. /Martina

 

Jag har haft en sån super helg! Hur super super kul som hellst! Fått godisar, och tuggisar, och kastat boll, tittat på djur, hälsat på folk . . Ah, det har hänt så mycket att jag inte vet vart jag ska börja berätta om. Tror tjejen berättade det mesta. :-) Nu ni, nu kan man räkna dagarna! Bara 5 dagar sen kommer Husse , matte och resten av familjen! Guuud! Och Oscar har blivit äldre sedan jag var borta! Storebrorsan är stor nu! Större än sist! Undra om vi förberett en överraskning till honom när de kommer? hi hi hi! /Liam

 

 
Jag tog din plats så att 
du slutar läsa bok. Bra va?

 

 
Solsökarsötnos!
Undra vart vi ska. . .

 


Åh nej! Är vi här igen.
Gud vad taskig du är!

 

 
Du är inte min bästa
vän just nu . . .

 

 

  

 


Kommentarer
Postat av: Oscar

Överraskning! Till mig??? Jag kan knappast bärga mig! Är det inte lördag nuuuu!!!???

2009-03-16 @ 19:50:37
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Sanna

men MYYYYYYYYYYYS! krambilden är ju underbar, man riktigt ser att han legat och gottat in sig ett bra tag ;) och icke-vän-bilden...det där känner man igen HAHAH töntsötvovvar som lägger sig med ryggen mot för att visa surhet ;D Förstår att ni längtar till helgen!

2009-03-16 @ 21:54:23
URL: http://nolltillsjuttio.webs.com
Postat av: Liam

Oscar: Jag vill med ha nuuuuu! Vi ska springa på fältet polarn! Tjejen kastar dåligt, men matte och husse lär väl fixa det där! :-D



Sanna: Mys är min specialitet! :-D

2009-03-17 @ 07:44:45
Postat av: Justus

Hej Liam! Det är så kul att få höra hur du har det! Jag kan ju inte läsa så bra men husse brukar berätta vad du har för dig. Du är ju fortfarande min idol kompis! Jag tänkte bara berätta att husse och jag ska åka till Jönköping nu i helgen 21-22 mars för att fira husses mormor som fyller 80 år. Det vore superkul ifall vi kunde ses och springa lite, jag har längtat att få springa så där snabbt som bara du och jag kan liksom! Hursomhelst, vi kommer dit på fredag kl 13 och skulle kunna ses en sväng på fredagen om det finns nånstans där vi kan springa i Jönköping? Fråga tjejen om vi kan ses. Husses mail är mart.bergstrom[at]gmail.com/hälsningar Justus











2009-03-19 @ 00:40:04
URL: http://justusthewhippet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0