Blåsig dag ute

Tjohej, här gäller det att hålla i hatten. Två dagar i rad har jag och lillkillen fått sova ut. Det har varit fint väder ute, förutom en stund igår då det regnade lite på eftermiddagen. Jag och Liam led av lite tristess här på Liljeholmen, så vi tog godis, koppel och ett glatt humör ut och gick mot Rocksjön. Hittade till min glädje en hundrastningsplat en bit på vägen runt rocksjön. Där gick vi igenom tunnlar, gjorde balansövningar, kastade pinne och busade. Borde finnas mer inhängnader där man kan leka med voffarna, varför tänker inte kommunen på det? . . Eller vem det nu är som ska tänka på det. . Vi hade jätte skoj ute idag i vilket fall. :-)

Här på Liljeholmen finns en hund och katt affär som heter framtassen. Stod och tvekade utanför om man fick ta med hunden in eller inte. Vågade inte chansa och gick hem och lämnade Liam hos Henning. Gick tillbaka igen och fick givetvis höra att djur får följa med in. Stod och pratade med en tjej i min ålder som jobbade i butiken. Jag sa att jag behövde ett halsband och var glad över att se att de hade precis det jag sökte. Ett bredare halsband som är skonsammare för nacken. Visade sig att hon hade en greyhound tik på 8 år som också blivit omplacerad. En söt och nett liten Nelly, spräcklig i grått och brunt. Jag lovade att ta med whippeten och presentera honom nästa gång. Butiksbiträdet blev jätte glad, för hon är ny vintisägare och har inte många vintiskompisar. :-) Superkul med en greyhound i krokarna! /Martina


åååh, men åhh! Himla tröga tjejen som inte trodde jag fick följa med! Jag ville träffa greyhoundtjejen ju! Det får bli nästa gång.. Jag ligger trött i soffan och drömmer om att springa. Det rycker lite i tassarna när man drömmer om sånt. :-) Jag har fått god grisgodis idag att knapra på. Tror det var en svans.. Hur som haver är det supergott! Jag är lite bortskämd här  tror jag allt ;-D /Liam

 
Öronsnibbarna fladdrar.


      

Kommentarer
Postat av: Kattalena

Vilka jättefina bilder på älskade gosevovven!!!! Fiiiina fina Liam. Oscar är väldigt avis på att han är så bortskämd :-D

Jag är väldigt glad för det ;-)

2009-05-27 @ 20:51:58
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0