Underbar helg med mycket sol!

Efter mycket slit på jobbet hela förra veckan blev det äntligen helg. Glass på piren, bad i sommarstugan, och lek med boll i Tenhult. Det kan knappast bli bättre. I fredags gick jag och Liam ner till stan och piren för att ta en glass. Otroligt varmt och skönt ute. Gott med glass, tyckte voven. I lördags tog vi bilen ut till sommarstugan och hälsade på min kära mor och Johan. De är alltid lika glada när Liam kommer och busar. Liam var superglad när selen åkte av, och sprang omkring runt huset och ner i skogen för att nosa. Mamma som hade gäster frågade allt om Liam, och var så nyfikna på honom. Men Liam ville mest busa, och det förstår jag iom att det inte varit mycket spring och lek det senaste då han sträckt sig i benet ganska duktigt. Vi gick ner till vattnet och kastade lite boll, och Liam for i sjön som om  han inte gjort annat än att bada. 

 

Söndag, och vi tog bilen ut igen till en kompis mamma. Grannbarnen var så nyfikna på hunden och kastade boll med honom mycket och länge. Liam lekte försiktigt med de små knattarna och barnen var så glada. Alla ville kasta boll med Liam. Efter lite lek gick vi ner och kollade på ett nybyggt hus, stort som en herrgård. Där stötte vi även på en häst som nyfiket kollade på Liam, och Liam på honom. 

 

På torsdag har Liam varit här i fyra månader. Helt otroligt hur snabbt det går. Och snart är det dubbla födelsedagar att fira, hoppas Liams paket anländer i tid. Idag kommer klasskompisarna och det är plugg på hög nivå. Lillskrutten ligger i soffan med kattfilten på sig. /Martina

 

Hurra hurra för mig ! På fredag fyller jag fyra! Jag börjar bli stor nu. Livet funkar bra här i Jönköping. Träningen fortsätter att rulla på bra, och tjejen tycker jag sköter mig super! hi hi. . I fredags träffade jag en liten svart valp i en träningsaffär. Han var så glad och busig, men han var väldigt liten. Ville busa med honom men han sprang bara under magen på mig. Så liten var han. Men han var världens gladaste, och vi lekte försiktigt i shoppen. Jag har börjat träffa många vovvar nu, och har börjat få många vänner. Folk känner igen oss på gatan där vi bor och kommer gärna fram och hälsar! Superkul med hundkompisar! /Liam

 

 

 

Glass på piren

 

 

 

Solning på balkongen.

 

 

   

Badning och bus i sommarstugan! 

 

 

Lek med små människor.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0