2 X uppatering!

Åh, helgen har varit fantastisk! En helg som både jag och Liam behövde. :) I fredags var vi hos en klasskompis på väster och skrev hemtenta mellan 12 - 17. Hade bäddat gott åt Liam i den fina fotöljen men han ville hellre ligga bredvid Jenny i soffan. Där låg han stilla hela tiden och mös. Han var nog rätt trött efter i Torsdags då vi samanlagt var ute och gick i 2 timmar. Hemma igen snusade vi lite på sömnen sedan bar jag iväg på eget håll medan Liam var hemma och sov.

I lördags eftermiddag tog jag whippetledigt då jag lämnade Liam hos Martin och Maya. Gick på Leos och princess mattes invigning av hennes frisörsalong. Sjyssta snittar, lite bål och trevliga människor. När jag kom hem senare på kvällen var det rätt ensamt. Konstigt det där när man tar whippetledigt så saknar man dem istället. :)

Vi hämtade Liam runt 15 tiden och det var en trött vovve som hoppade in i bilen. De hade busat massa och kastat pinne. Tog en kaffe hemma sen var det dags att gå ut igen för nytt whippethäng. Stötte i Torsdags på en kille som heter Christoffer som stannade mig och Liam och sa att han bodde i närheten med sambo och nytt whippet-tillskott.  En omplacerad söt tös på 1½ år. Liten och nätt. Mötte upp dem matte, husse och hund vid 15 tiden och vilka glada vovvar det var! Liam blev kär i Nellie och ville pussas och kramas.

Vi gick ner till stranden och släppte hundarna. Först lite avvaktande, nosade lite och struttade runt. Sen var det full fräs. Liam som redan var seg från början hann i slutet inte ikapp Nellie, men gud så fina de var ihop. Och gott fruset bajs hittade de båda två som de mumsade på när vi inte riktigt såg. Kul med mer whippar i trakterna.

Nu ligger Liam bredvid och tar som vanligt 2/3 av soffan. :) Han är helt slut och vill knappt gå ut och kissa. Nu ska jag kraaaaama kraaaaama massa.




Kodord: whippet!
då ser han ut såhär.



Liam letar efter Oscar
efter att ha sett honom på bild.





Skönt promenadväder
i Torsdags eftermiddag!


Ja men herre gud!!
Jag höll ju på att glömma! I morgon firar vi 1 helt Liamår! :D Och hur firar vi detta? Jo, vi åker till Örebro och träffar kvinnan som är en viktig del i Liams vistelse här.

För att bläddra tillbaka ett år nu då. Vem är Sanna? Hon är en gammal vän till mig som jag råkade stöta på någonstans på webben för en längre tid sedan. Kort efter det så upptäcker vi vårat gemensam vinthundsintresse. Ett tag efter det (då jag kikat lite på egen vintis, men inte vågat ta hela steget ut) så berättar Sanna om Liam, (som hon igenom Christine på hittehund fått reda på) och frågat om intresse finns för att ha honom ett tag. Minns även att hon skickade ett klipp på Liam när Katta och Liam kastar boll vid kusten, och ja, vist var det varg ögonen man föll för! Hade jag inte känt Sanna, hade Liam inte varit här. Så kan man säga..

Vi ska hälsa på Sanna och  greyhounden Tira! Sedan sena November har vi pratat om att åka upp pga omständigheter vi ej kunnat påverka datum. Och som jag har väntat, och tjatat och längtat.. I nästan 2 månader har man traskat på tårna för att få ett datum. Nu fick vi reda på att det inte var en fredag, utan en Måndag görat skulle äga rum , och att släppa mig hos Sanna hade stulit tid då de inte bor i själva örebro. Trodde heller inte att Sanna skulle ha tid iom att det är en Måndag. Men hör och häpna! Tösen slutar skolan tidigt och råkar av en tillfällighet vara i centralare delar av Örebro, så vi kommer kunna ses i morgon! Herre gud! Jag har bara sett Tira på bild, men följt hela deras histora, och vise versa.

Det är bara så sjukt kul, och på något sätt ironiskt, att görat skulle vara 1 I örebro, 2 att båda har tid en måndag 3 Måndagen den 18:e Januari då vi firar 1 helt Liamår! Gud jag är så glad! Det här är de bästa på länge! :D Tjoho! Bra slut på veckan, PERFEKT start på nya veckan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0