Jag har det bra för att vara stadshund!

Sommar, sommar, sommar! Det är nu man önskar att man bodde i hus och bara kunde öppna balkongdörren för att låta Liam soldyka och rulla sig i gräset. Men kan man inte det så får man komma på andra lösningar om promenader inte står på kartan.

Jag själv har påbörjat mitt jobb som vårdare inom psykiatri. En rolig och spännande utmaning med fantastiska kollegor. För 3 - 4 år sedan, vem trodde att jag skulle hamna här? Jag får verkligen dra nytta av det jag lärt mig under de 2 år jag läst och schemat jag har passar utmärkt med den andra herrn i huset. Igår var Liam pipig när Henning kom hem. "buhuuu, hur kan ni lämna mig såhär länge, det är jag inte van vid mitt på dagen. buuhuu, vart är min matte?" Men när jag kom hem brydde han sig inte mer än vanligt. :) Ofta jobbar jag efm och kvällar, och det passar både mig och liam bra för då kan man sova länge, och han slipper vara själv länge iom att Henning jobbar "som vanligt folk". Ibland sover man på jobbet också. Härligt :)

I lördags låg jag och Liam och tittade på bröllopet i flera timmar. Liam knorrade nöjt när han hörde körsång vilket jag aldrig tidigare upplevt att han gör. ha ha ha . . Vi har även tränat "sitt vackert" och han fixar det galant utan varken godis i handen, eller muntligt kommando. Det går knappt beskriva hur smart Liam är för det går så fort när han kommit på knepet, och att komma på knepet tar heller inte lång tid.

Vi har varit ute endel i sommarstugan där Liam fått busa och övat på att ligga för sig själv i skuggan utan att få fokus. Detta borde man tränat på för längesen och vissa försök har väl gjorts. Men det är ju så mysigt att han en whipp med sig i det mesta man gör. Men en viss whippethusse har sagt att det kan vara bra att bara låtan honom ligga för sig själv ibland när "man säger att han ska" så kanske man borde lyssna på det. Han är ju ofta med i det man gör.

Igår när jag var på jobbet så hade jag ett missat samtal från katta på förmiddagen. Iom att vi ofta hörs på kvällar och eftermiddagar när vi pratar i telefon så blev jag lite orolig. Det visade sig att det var lilla Elliott som lekt med Kattas telefon. ha ha ha! Katta sa att han antagligen ringt Liam ;) Så sött!

Just nu ligger Liam i sin bia och soldyker. Kanske ska göra honom sällskap.. :)


Mmmh, bröllop!



Tack snälla Chris, Hella och
Smilla för benet!
Det är supermums


Soldyka med öppen
balkongdörr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0