Fint whippetbesök!

En sådan här dag har vi längtat efter länge, Liam och jag. Studier, åh dessa studier. I en sluttamp som denna så orkar man inget mer än . . . inget.  Tiden har varit knapp, orken varit låg och det sociala livet åsidosatt. Liam har varit lite vankig och detta är enbart orkelöshetens fel. Vissa kvällar har man varit så trött att allt omkring en snurrat man och man har mer eller mindre somnat på väg ner i sängen kl 22:00. Det är fortfarande mycket att göra med bara 3 veckor kvar, men den jobbigaste uppgiften är klar.

Idag gick vi upp tidigt för att pilla med det sista i examensarbetet. Klockan 14:00 tog jag ledigt i skallen för att gå ut och gå med Liam. Den halvlånga rundan i rask takt. På med lurarna, koppla hunden och så bar det av. Vi var ute och powerwalkade en timme, då den halvlånga rundan blev en lång runda med mycket uppförsbackar. Underbart! Skönt med kvalitetstid med Liam , det har jag verkligen saknat. Och motionen skall inte ens talas om!

Väl hemma igen gick Liam bums och la sig. Vi gjorde några ärenden för att sedan komma hem lagom till finbesök av Hella, Chris och lilla Smilla (som för övrigt bara blir större och större). Åh, hon är så duktig redan nu. Husse och Matte har lärt henne sitt, ligg och inkall. Hon kan väldigt mycket för sin ålder. Hon kan tass och snart även "dansa". Chris och Hella är så duktiga med den lilla valpen och visar på stort tålamod och envishet för en väldigt fartfylld valp är hon. Ja jisses, jag hade nog inte orkat! :) Fast man kan orka mycket av ren kärlek så klart!

Liam och Smilla busade i evigheter. Sen var det vila, men efter en stund var de igång igen. Och så höll de på  om vartannat.  Jag försökte även att få båda hundarna att först sitta, ligga och tanken var väl att båda skulle stanna kvar och bara titta på godisen på golvet men de gick inte så bra. Efter typ 10 minuter la jag ner eftersom att den ena hunden ställde sig upp när den andra satte sig ner. Lilla Smilla och jag busade lite och jag gjorde lite tålamod-och kontaktövningar med henne. (Klassiska sitt,ligg och lägga godis på marken. Kontak = Varsegod). Klart lila Smilla klarade detta. Värt att tillägga är att hon bara är 16 veckor gammal.  

Nu ligger Liam här bredvid mig och skuttar häftigt med benen under täcket. Med andra ord drömmer han antagligen om att jaga kaniner eller nått annat skoj.



Åh den där längtande
whippetblicken.


Skogsrunda i Bankeryd

Whippetrumpekut!!



Det galna gamla paret?








Man blir trött av valp-bus!



Vila i mattes knä



Lilla smilla



Vad vore whippetbesök . . .



. . . utan lite omvårdnad?



Hi! Im a hu..whi..
huma...uhmm..
humanwhippet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0