Liam är och förblir Jönköpingsbo

Hej alla läsare!

De flesta som har följt Liam och hans lilla resa här i Jönköping vet säkert om att han inte varit min utan är uppväxt,  ägs och är skriven på familjen i Malmö ; Katta & Micke dvs. Många gånger har man nämnt att man vill ta över, men då framtiden är ovis och studentekonomin varit knaper har man inte vågat ta sig an Liam fullt ut. Katta och Micke har stöttat oss under all denna tid som Liam varit här, och jag är sååååå heeeemskt tacksam för att de är så underbara och snälla! Detta hade absolut inte fungerat om de inte fanns!

Om två veckor (som nämnt innan) tar jag min examen. Jag har fått jobb, vi är numera även två människor i hushållet.. ja, helt enkelt, saker har löst sig bra. Jag har både mailat och pratat i telefon med Katta de senaste dagarna om Liam och hans framtid osv. Om några dagar skickar Katta upp Liams papper och ändringar i både SKK och Agria kommer att göras. Han kommer helt enkelt att stanna här. :)

Det känns faktiskt konstigt. Lite pirrigt och nervöst på något sätt men ändå otroligt skönt att äntligen få stå för allt vad kostnader heter själv. Och att säga att det nu är min hund. För även om han varit här i snart 1½ år så har han inte känts som min, utan mer som något man lånat tills vidare.

Jag är så otroligt glad över att allt har löst sig bra! Att man har världens bästa sambo som älskar Liam och pysslar om honom och går ut med honom. Ger honom mat och busar med honom och framförallt ger honom massa kärlek. Jag är så glad över alla som hjälpt och hjälper oss med Liam när man behöver hundvakt, och för att man aldrig känt att det är något problem eller nått jobbigt att be om hundvakt. Alla som hundvaktar Liam verkar tycka om honom och tycker det är roligt att ha honom hos sig. Han har helt enkelt gjort ett bra tassavtryck här i Jönköping och i mångas hjärtan.

Jag är så lycklig att jag kan få gåshud! Glädjerus i hela kroppen! Nu längtar vi till sommaren och till att få hälsa på familjen och kanske Tilda om vi har tur? Fina, fina älskade whippetkille! Tänk vad mitt hjärta slår för dig!

 
Eftermiddagspromenad




När husse är borta sover
whipparna i sängen.
(Eller hur är det nu katta?) ;)


Kommentarer
Postat av: Kattalena

Hehe! Klart att vovven ska vara i sängen när husse är borta ;-)



Vi är sååå glada att Liam blir just din! Och att han får vara med er! Vilken lycka!!! Gullevovven får absolut bästa matten! Tänk att det kunde bli så bra! Vi finns alltid här om det är något :-).

All lycka till er! Hoppas vi ses snart! 1.000.000.000 kramar!!!

2010-05-20 @ 12:21:39
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Hella

Åh så härligt! Grattis till er båda!

Och så underbara klipp på Liam när han tränar tålamod osv. Ja Liam är aldrig något problem att passa, bara roligt!

Kramkram

2010-05-20 @ 16:10:13
Postat av: Birgitta

Så underbart att allt löst sig!

Grattis till att du nu också på pappret äger en whippet! Att du sedan lång tid tillbaka redan är "whippet-ägd" <3 det har ju framgått tydligt och klart! :)

2010-05-20 @ 19:36:49
URL: http://jisco.zoomin.se
Postat av: Pia

Oh va härligt!

Vi hoppas även vi, att vi får träffas.

Ibland träffar jag vår syster Alice som bor tio minuter från oss och även vår mamma, mormor och våra mostrar så kanske vi ska slå till med en släktträff rent utav!

Eller så blir det vi, du o jag brorsan?

Nospussar från Tilda

2010-05-21 @ 00:02:20
Postat av: Martina

Pia : det vore fantastiskt att få träffa alla! Sikken dröm!

Birgitta: haha, har det? ;) Tack

Katta : Alltid <3 , 1.000 0000 Kramar tillbaka!

2010-05-21 @ 08:37:07
Postat av: Anonym

Pia : det vore fantastiskt att få träffa alla! Sikken dröm!

Birgitta: haha, har det? ;) Tack

Katta : Alltid <3 , 1.000 0000 Kramar tillbaka!

2010-05-21 @ 08:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0