Mys, bus och milen

I Tisdags var lilla Smilla här och det var bus på hög nivå. imellanåt blev det lite mys men mest bus. Vi var uppe i stadsparken och träffade två västerländska spetsar , Valle och Ester. Efter lite hälsande och nosade busade alla 4. Gick hur bra som hellst. Liam skulle leka polis, ingen fick röra hans Smilla. 

Väl hemma igen var det dags att sova middag, hundarna sov, på och bredvid mig. Vred och vände.. Jag sov inte en blund.. På kvällen kom husse och hämtade Smilla och då somnade Liam som en stock.

Igår var vi ute med Åsa som har en italiens vinthund, Bella. Hon är världens trevligaste lilla kanonkula och Liam är inte på något sätt på henne som han kan vara på tex Smilla. Vi möttes i Stadsparken och gick upp mot Skänkeberg. Vi gick upp mot skogen och fälten där Liam och Bella fick trippa löst. Bella hittade ibland något att nosa på men kom som en kanonkula när hon såg att vi var för långt bort. Liam gick gärna framför , men vänder sig alltid om för att se att han inte är för långt framför och så att alla är med. :)

Ute på fältet fanns massor utav goda bajsar. Liam hittade givetvis en som luktade sådär underbart gott. Den rullade han sig i, det var ju hans bajs! På vägen ner gick vi förbi Martin och Maya och deras torp/gård Rönnevad. Vi ringde för att se om de var hemma men ingen svarade. Kände knappt igen mig när jag stod utanför, det har hänt så otroligt mycket där. (Martin och Maya har köpt denna K-märkta gård från 1700 talet? Tror det var 1700 talet.. Som de enligt rätt och regel renoverar till ett beborligt hem.  Här finns länk och lite bilder för den nyfikne. )


Vi gick ner mot Dalvik igen och släppte av Bella och Åsa på vägen. Jag och Liam fortsatt ner mot stadsparken och hem.. En promenad på (om jag prickat in rätt på funbeat) 1 mil. Liam var inte särskillt trött när vi kom hem...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0