Kloklipp och snilleblixt!

Oj vilken dag. Nu är jag trött. Pluggat igen. Jenny kom vid 10 tiden och knackade på dörren. Satte Liam ner och sa stanna. Han satt kvar tills Jenny stängde dörren. Då försökte vi igen, jag satte honom ner, sa stanna och han satt kvar ända till Jenny tagit av sig ytterkläderna, då fick han beröm, och godis för att sedan gå lungt fram och hälsa. Med andra ord; Nytt rekord! Jag är superglad! Framsteg, framsteg! 

 

från 10 - 16 satt vi med studier, med en timmes break för att gå ut och springa av lillkillen.  Glad skrutt som nyfiket sprang omkring och nosade på alla spår för att se vilka som varit där sen sist. Letade godis och kastade lite boll. Full fokus vid sök även om hund gick förbi på långt håll. Vid det tillfället hade jag kopplat honom, men gick med löst koppel för att ge honom friheten att leta själv.

 

kl 16 städade vi här hemma. Och det var väl ändå på tiden. 3 dagars konstant studier sätter sina spår, och inte minst i huvudet utan även på hemmet. Liam la sig gott i sängen när jag dammsög, men blev som alltid nyfiken efter ett tag och ville vara med. Duktig städhund! Vid 18 kom Chrille för att hjälpa mig att klippa klorna på Liam. (Inga bra referenser vad det gäller det där i mitt hund-CV.) Och efter en lång kamp gick det ändå igenom. Hurra för Chrille i det här läget, jag hade nog gett upp efter halva tiden. (aja baja! Jag vet, jag vet...) 

 

Nu sitter man med ny pepp och inspiration för jag har fått svar på mycket "hur" och "varför" frågor. Hittat fler saker att öva lite på, och fått bra tips på hur man gör, och som sagt var; varför! :-) /Martina

 

Gud vad jag är trött! Jag ligger just nu i sängen och bloggar samtidigt. Tjejen som dansade hula-hula igår var här idag igen. Idag dansade hon en annan dans när de lyckades lösa en knepig uppgift. Detta sprang jag genast och tittade på i köket. Det är ju kul när folk dansar och jag vill gärna vara med. Idag har vi klippt mina klor, och det är inte roligt. Jag envisas gärna för att få som jag vill, men hund-killen ville inte ge sig, så jag fick ge mig. Ikväll ska vi till Johan och kolla på serier. Hans soffa är så skön. Jag skulle nog kunna tänka mig att bo i en soffa. . . Om jag fick! /Liam

 

  


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vad jag längtar till i höst när man får plugga, ser så mysigt ut på bilden där, riktigt drunkna i papper och kluddanteckningar :D en hovslagarChrille i bakfickan skulle man ha förresten :) Jag blir alltid genomsvettig av nervositet när jag ska klippa klor, även fast Tira är kolugn och har helvita klor :D

2009-02-17 @ 23:45:42
URL: http://nolltillsjuttio.webs.com
Postat av: Martina

ho ho, jo jag gjorde ju felet att vara nervig jag med. Men nu ska det banne mig övas! haha hovslagar-chrille! Ja han är bra. Jag är glad över min greyhound-Sanna som JAG alltid har i bakfickan! ^^,

2009-02-18 @ 08:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0