Jag har lärt mig sticka!

Igår var vi ute på gården och lekte lite. Tog "stanna" till en svårare nivå. Mycket tålamod och övningar, men det gick några gånger. Studsa med boll, och få liam att sitta kvar. . Jag tror dock att man får vila lite med övningar och dylikt ett tag så att han inte tappar peppen. Det vore inge bra. . . Så i morgon åker jag och pappa ut till sommarstugan för lite prommenad i skogen, kanske runt sjön? Det brukar inte vara så mycket folk där ute nu och speciellt inte på veckorna. Tror det kan vara lugn och skönt. Framförallt skönt för Liam att komma ut till lite skog och friskluft. . Lugnare miljö helt enkelt. Idag händer inte mycket för lillkillens del. Vi ska ta en prommenad med Maya runt 14, sedan måste jag in till stan för att göra mitt på friskis och svettis. Imorgon blir ju lite utav en händelserik dag, så det är nog bra med en chill-dag igen. :-) /Martina

Igår var en rolig dag. Jag fick springa lite, men mest göra tålamodsövningar. På kvällen gick vi till Martin och Maya, och precis utanför tjejens port stod en vit liten hund. Då började jag voffa och springa så hela dörrmattan flög iväg. Hunden försvann ganska snabbt men jag letade efter den ändå. Det var mörkt ute så jag var lite rädd på vägen till Martin och Maya. Jag har träffat dem en gång innan och de tycker om mig. Jag fick en egen vattenskål och gud så gott vatten! Jag slurpade i mig hälften tror jag. . Sedan fick vi lära oss att sticka. Jag ska försöka sticka en halsduk till Eliott. Martin och Maya är jättesnälla men deras hem var så anorlunda så jag fick skälla lite. Men de fattar inte vad jag säger, och vänder mig ryggen, så jag gav upp ganska snabbt. De bjöd på jättestora chockladmuffins men jag fick inte smaka :-( Dom säger att chocklad inte är bra för hundar, men det vill jag inte tro på riktigt. Jag tror de säger så för att få allt det goda för sig själv. Fast iof, jag hade ju fått en annan liten godbit att gnaga på som matte hade med sig hit. På vägen hem var allt så tyst och skönt, så jag var inte så mörkrädd. Väl hemma gick jag och tog hela täcket för tjejen, så hon fick lyfta min söta whippetrumpa så hon kunde få en bit av det. Hi hi . Sedan somnade vi på 2 sekunder båda två. . /Liam

Här hjälper jag Martina att sticka! titta så bra det blir! Sedan fick jag hjälpa Martin, han var ju helt värdelös! Titta så bra det blir
det här goda var inget för whippmagar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Liam,



Du vet väl att R-tan och Valborg är ganska bra på att sticka, så om du får problem kan du fråga dem!



Roligt att du har det bra! Syrran Memphis hälsar!

2009-01-27 @ 16:53:39
Postat av: Jenny

Mitt namn försvann visst.. Här är i alla fall adressen till Italienskornas blogg:



http://r-tanovalborg.blogspot.com/

2009-01-27 @ 16:54:57
Postat av: Kattalena

Gud så praktiskt om du kan sticka Liam! Elliott vill gärna ha en halsduk :-D

Du ska inte vara rädd för småhundar... bättre du myser och tar det lugnt!

Hoppas ni får det mysigt på landet imorgon!

2009-01-27 @ 20:12:56
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0