Att älska ett djur.

Ett ojämt arbetsschema kramar musten ur en, men samtidigt är det oroligt skönt att inte behöva rusa upp varje morgon 06:45. Solen skiner och det är tropisk värme ute. Det borde vara olagligt att jobba sånna här dagar. . Börjar 11:30 så jag och Liam tog en runda ner till fotbollsplanen för att smått jogga och busa i värmen. Igår var han hos Martin och Maya hela dagen och de hade varit ute och kollat på hästarna i stadsparken. Liam hade pratat med dem, men de förstod nog inte riktigt vad som sas..

Låg och läste i den fina Whippet boken jag fick av Katta och Micke i födelsedagspresent. Där står verkligen allt. Även boken "aktivering" har fått fokus nu det senaste då studentlitteraturen lagts på hyllan över sommaren. Har så många böcker jag vill läsa nu.

Imorgon ska vi in till vetrinären och plocka bort stygnen. Kikade till såret igår och det ser väl sådär halvmysigt ut, men väldigt mycket bättre. Liam är super duktig både hos vetrinären och här hemma när man försiktigt lägger om, luftar och kollar till. Står rakt upp och ner och bara väntar, inga liv, ingen oro.. Ibland tröttnar han och försöker gå iväg, men när man säger till lyssnar han och väntar tåligt en gång till.

Han visar hittils inga men från händelsen. Hundmöterna går bra och han reagerar inte när man går förbi. Är det tighta möten sträcker han lite på sig, men inget mer.. Det känns som att man kan börja pusta ut efter allt tråkigt. Saker börjar verkligen ta sin vändning nu och man vågar på något sätt slappna av. Liam visar inga tecken på ökad orolighet eller stress, utan är precis som vanligt. Mycket knorr och ofta magkli. . Precis som det ska vara.. Det är när olyckor inträffar som man verkligen får en knäpp på näsan om hur mycket man älskar "sitt" djur. Man slutar ta förgivet och tar vara på tid och stund på ett annat sätt. :-)  /Martina


Ååååh, så varmt här är! Vilken underbar start på dagen. Ligger mest på balkongen och lyssnar på barnen som leker på dagis. Grannen vinkade till mig innan från sin balkong. . De gillar mig! Jag längtar tills vi kan åka ut till tjejens sommarstuga och bada igen. . Undra om Yazid vill följa med då, vore kul! Eller kanske Mando.. Han är lite roligt faktist..  Tjejen har bullat upp med massa kuddar och filtar i soffan, biabädden och sängen. Jag ska vara ensam idag när hon jobbar, så hon vill att jag ska ha det bra! Men herregud människa, den korta tiden klarar jag väl? Oroar sig i onödan gör hon! :- ) /Liam

    



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0