10 månaders kalas och regn

Mörkret faller redan kl 15, men vi försöker att inte påverkas. :) Ut kommer vi, i ur och skur. På med lurar, kappa på Liam, joggingskor, regnjacka, och givetvis hundgottis i fickan. Idag var vi ute i 1½ timme. Gick väl 7 km och kommer in blöt om tass och fot. Kylan har bitit både näsa och kind, och efter detta förtjänade vi lite fika med prinsesstårta och kaffe. Lite kalas i efterhand iom att Liam varit här i 10 månader den 18/11. (ja, firade ca en vecka försent, men ändå.)


I Lördags förmiddag var jag och hjälpte till att fixa iordning en 50-års fest. Runt 14 tiden kom Liam och Henning hem till mamma och Johan för att käka lite pizza. Liam rymde ner på nedervåningen där mammas fåglar bor, men som tur var hade hon stängt dörren. På eftermiddag åkte jag, Henning och Liam ut till Margot i Tenhult. Kastade massa boll och busade. Liam sprang för glatta livet och höstlöven på tomte flög när han kom dundrandes fram. Efter lite bus gick vi in och fikade god kaka och drack the. Sedan somnade vi en stund i Margots säng. Liam stannade kvar hos Margot medan jag spelade skivor på en 50-års festen, och Margot och Henning åkte på Jönköpings revy.

Kunde inte somna på natten när jag kom hem, var så tomt i sängen. :( Fick sms om att Liam låg i sängen och knorrade och efter ett tag kunde jag somna. :) På förmiddagen kom Liam hem och han somnade gott bredvid mig i soffan. Där låg vi och kikade på tv hela dagen.

Just nu ligger lillfisen och badar bland duntäcket jag burit upp från sängen. Det är sånt man egentligen ska göra när det är regn och rusk ute. I morgon ska vi nog ta det lite lugnt och bara mysa till all studentlitteratur och annat göra.. / M & L

 

Jag vill också ha pizza

ZZZZzz..... Knorr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0