Morgonpromenad

Vi börjar äntligen komma till rätta i den nya lägenheten. Saker hittar sin plats, och Liam finner ro.I Söndags kväll hade vi mys-stund på kvällen. Liam la sig vid mina ben och superduper-borsten åkte fram. Den är verkligen kanon. Jag borstade och borstade, medan Liam bara låg och blunda. Supermysigt. Pälsen blir len som silke och Liam får skön massage på köpet. (Och jag får bort en massa hår som annars hade hittats i soffa och säng.) 

 Idag började skolan och Liam skulle vara ensam hemma från 12 - 17. Så vi tog en ordentlig morgonpromenad i morse. När vi gick var det 14 grader och lite sol. När vi kom hem var det 19 grader och stekande.. Rocksjön har blivit vår nya favoritrunda. Den är lagom lång, har tät skön natur, och ligger precis runt knuten. En annan anledning till att Rocksjön är bättre än Munksjön är mängden folk som går runt dem. Det kan vara kul att träffa på folk, men på något sätt är det skönt att lunka runt utan att behöva sick-sacka mellan joggare, cyklister, och andra med högre fart.

Ena delen runt sjön består av en lång bro. Den är ganska trång och folk vill gärna cykla där. Men när de ser husse/matte med hund så hoppar de snällt av och antingen väntar in, eller går till mötes. Då måste man säga tack. Idag när vi gick på bron mötte vi en liten jack russel utan koppel. Matte kopplade och jag sa tack.. Efter det mötte vi en väsande tax, Liam ville nosa och busa (?), men vi fick passera. Har aldrig i mitt tidigare Liam liv märkt att han varit positiv till ett möte med tax. Kan vara för att jag har lite svårt för gädd-käks-låsare.. Tycker de är lite smått läskiga och ointressanta. Men det är bara jag..

När vi gått ungefär hela rundan kom vi till en park där folk ofta spelar freesbeegolf. Men inte idag.. Och iom att inga hundar syntes i närheten och parken är helt godkännd som kasta pinne fält, så mja.. Vi tog helt enkelt tillfälle i akt, han har inte fått springa på ett bra tag. Och sikken fräs det blev på Liam. Det räckte med att bryta av pinnen innan han förstod vad som var på gång. Värmde upp, och sedan for han iväg. 3 extra varv tog han innan han kom tillbaka med pinnen. Superglad Liam stod och flämta:  "igen!! Igen!!"  Vi var ute i löver en timme och när vi kom hem var vi svettiga och trötta båda två.
 
När jag kom hem från skolan stod Liam i fönstret som en kanin med öronen uppfällda. När han såg att jag var på väg in försvann kanin-huvudet och istället hittade jag honom vid ytterdörren. Antagligen har han legat och vilat hela dagen men vist är det skönt när plast-matte kommer hem.. Inte kul att vara ensam så länge och inte kunna busa då och då på dagarna. .


Söndagsmys



Morgonpromenad
  
  



Den senaste tiden har man fått
många roliga bilder på Liam.
Men jag tror den här tar priset...

Kommentarer
Postat av: Kattalena

Hihi, söta Liam! Sista bilden, en sån tokvovve!

Vad fint det ser ut runt sjön!

Fina Liam har det så bra hos dig! Tack!!!

Kram!!!

2009-08-25 @ 21:59:31
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0