Vi bor i lådor

De senaste dagarna har varit hektiska. Vi har pratat om att röra på oss. Få mer hund och människo yta. Jo, jag och Liam är överrense! Så vi blev hittade på blocket av en tjej som ville byta. En helt fantastisk lägenhet på öster, jajjemen, vi blir riktiga stadsbor. Bilder kommer när vi installerat oss. Tanken var att vi skulle flytta den 22/8, men efter att tjejen fått fundera lite så flyttade vi fram flytten till nu i helgen. 2 veckor innan skolstart, mycket bättre! Så de senaste dagarna har bestått av lådor, skrubba, skura, fila och somna.

Igår tog vi ledigt från allt lägenhetsfix och följde med min pappa och syster ut till farfars sommarstuga. (som också ligger i Granarp där min mor och hennes man har sin. Smidigt!) Min farfar och hans släktingar, (nånting gift med någons barn och hans kompis) var där också. Liam var superglad när han märkte vart vi var på väg. Stuga = springa lös och bada. Liams favoritsysslor. Väl ute i stugan åkte bollen fram rätt snabbt och syster var första tjing på att leka med Liam. Inte mig emot efter 2 hårda dagar av packning. Jag, jag la mig i gräset istället. : )

Efter bollkastning och lite vila gick vi bort till mamma och hennes man för att äta lite. Liam får alltid vara lös i stugan. Bilar kör sakta och han håller sig alltid nära ändå. Matdags, perfekt tillfälle för att träna lite att vara kopplad på distans. Detta är fortfarande något Liam inte gillar. Han gnäller och gnyr trots att man är ca 3 meter därifrån och han hela tiden ser mig och de andra. Förstår att det inte är kul, men iom att de kan uppstå tillfällen då han faktist måste vara kopplad på distans är det lika bra att vänja honom vid det.. Även om det inte får, så känns de lite i hjärtat när han gnäller. Men till slut förstår han oftast och är tyst, men på sin vakt.

Efter mat, då blir det bada. Liam for i fortare än blixten, och jag hann inte ens ta upp bollen ur väskan innan en glad, blöt Liam stod bredvid mig och ruskade av sig vatten på mig och alla tillbehör. Det är så kul att se han bada, för han verkligen skiner av glädje när han får plumsa i vattnet och hämta bollen. Ser ut som en utter när han simmar med bollen i munnen. Det enda man ser är en näsa och 4 tänder.

Efter 5 timmar åkte vi hem och tillbaka till lådorna. Liam var super trött, och det förstår man väl efter så mycket motion. Han kom ut i köket när det prasslade. Vad är detta förnågot? / Martina

Jag tror tjejen blivit tokig. Först plockar hon ihop köksbordet, sen lägger hon ner alla saker i lådor. Och idag, har hon skurat väggarna! Ja, jag vet, det är helt tokigt. Hon plockade ner massa saker i papper häromdagen, då var jag tvungen att hjälpa till. Hjälpa till att rätta till. . Inte ska sakerrna ligga med papper på i lådor heller. Så jag kikade ner i lådan och nosade på det hon slagit in. Gjorde mig sådär lååååång, och släppte henne inte med blicken. Kommer hon  upptäcka mig? NU!! så sprang jag iväg med saken och började öppna den.. Men.. Vad är nu det här? Det låg ju inga godisar i.. Det brukar det ju göra! Jag fattar verkligen ingenting... /Liam


 
En sån där lååångnäsa!


  
Jag tvivlar inte på att bollen är Liams kärlek i livet..



  
Vem är gladast, mor eller Liam?


 
Somnade i bilen på vägen hem.. ahw! <3



Skönt?


"hey!! Du skulle bara VÅGA
packa ner min säng!!"


    
Där det finns godis . . .
. . . finns Liam .

Kommentarer
Postat av: Inger

Så fin han är, Liam! Ser ut att trivas hur bra som helst och verkar helt avslappad.



2009-08-08 @ 22:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0