Vi växer !

Jag minns att jag skrev för ett tag sen att jag inte märkte några men efter bernadshändelsen. Jag tror jag tar tillbaka det litegrann. Även om man märker att han gått tillbaka lite och blivit smått osäker så är det inte mycket. Han gillar inte hundar igen och skäller oftare på dem än förr. Reser ragg när han ser hund, vilket jag inte upplevt förut. Men vi fortsätter som förut och han kommer nog att bli lugnare med tiden. Det är jag säker på. Gäller bara att inte ge upp. :)

Han är fortfarande väldigt mammig, men har börjat förstå att biabädden är något bra och att man faktiskt kan softa själv. Jag försvinner ingenstans och han behöver inte vara med mig jämt. Liam är en fantastisk liten krabat för han lär sig så otroligt fort. Det sa bara swisch, och sedan förstod han att man inte behöver vara i samma möbel eller rum precis jämt. Jag envisas med att han ofta och länge ska ligga i biabädden. Och han kopplar av väldigt bra och lider inte av att jag bestämmer. Han gnällde några gånger i början men med en stor portion ignorera så försvann även det. Man hittar honom allt oftare i biabädden än sängen eller soffan, och hoppar inte upp i soffan så fort jag sätter mig där.

Häromdagen fikade jag och en kompis i köket, och Liam  låg och mös i hög grad i vardagsrummet hela tiden. Framsteg, framsteg, helt otroligt! Har jag folk här får man oftast tjata lite mer, men han löser det galant. Stolt blir jag :) Man märker att han har lättare för att komma ner i varv på något sätt. Behöver inte alltid ha koll, utan ligger där han ligger, och har det bara gott.

Vi har börjat träna nya komandon och det senaste hittepået är "dansa". Liam ställer sig på bakbenen och har framtassarna på min mage, och så går man bakåt, och sedan framåt, och Liam ska följa med. Iom att han alltid gör som man säger om man har godis i handen så har jag börjat lägga dem bredvid mig istället för att ha den i handen. Vi lyckas med detta om han får ha tassarna på min hand/arm. Lite lättare att följa med då utan att han glider ner. :) Roligt med träning som inte har med "problem" att göra. : )





Kommentarer
Postat av: Kattalena

Fiiina fina vovven! Så söt han är när han dansar :-D

Kul att det går framåt och att han är så duktig!

Kraaam till er båda!!!

2009-08-03 @ 20:58:27
URL: http://kattalena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0