Helg

Helgen har varit jättemysigt. Jag har äntligen städat, och Liam var med och hjälpte till med dammsugningen. Det tycker han är kul. I Lördagsträffade vi Nemo och hans husse i parken precis utanför min port. Nemo är en 5 årig whippet och är  jättesnäll. Vi pratade en bra stund och lät voffarna hälsa och kolla läget. En pudel passerade oss och Liam började i vanlig ordning skälla, men blev tyst väldigt fort.  Vi pratade lite om Liams hundrädsla och jag fick lite tips och råd. Husse tyckte Liam var en fin kille och efter lite nos och lek med Nemo gick vi in igen. Idag har vi kollat på hundcoacher på tv. Tror Liam gillade att se simmande voffar på tv ;-) Efter lita pyssel och don drog vi ut till favorit platsen och där sprang han lös i snön, och jag har nog aldrig sett honom så glad. Liam tycker snö är superkul! Iom att hans tassar inte är helt ok kastade jag inte myket boll med honom. Han fick springa med den någon enstaka gång. Istället lekte vi ta fatt och Liam kom ikapp mig bra ordentligt. (Inte helt ologiskt ;-D) Vi var ute i en timme och lekte i det fina vädret. Solen sken och han brydde sig inte om mycket annat än vårat lekande. Människor och hundar var i krokarna men det var inte intressant. Sedan gick vi hem, lagade lite mat, och somnade som två små bebisar i soffan. Nu ska vi nog kolla på lite film tror jag. En supermysig helg! /Martina

 

Idag har vi övat på att inte skälla på dörren när det ringer, samt att ligga. Jag förstod inte det kommandot när vetrinären sa det, så tjejen tyckte att vi skulle öva på det idag. Gott med korvstumpar!  Sånt får man om man gör som man blir tillsagd!  Idag har jag fnyst i snön och traskat omkring utan koppel. Det är det bästa på jorden! Jag tyckte om att träffa nemo och hans husse. Jag hade nog helst varit lös och lekt med Nemo, men det var inte läge för det. Nemo viftade på svansen när vi hälsade, det tyckte jag var roligt. Undra när vi ska ses igen, för husse sa "vi hörs.." Känner dom varandra eller? Varför har vi inte träffats förens nu då? Konstigt. Hoppas vi får springa ihop någon gång. /Liam

 

   

   


Kommentarer
Postat av: Oscar

Vad ni har mycket snö! Och vad mysigt ni verkar ha haft det idag. Själv har jag blivit biten av en otäck labrador. Legat på djursjukhuset i över 7 timmar och nu har jag blivit sydd i bröstet...

Husse och matte la mig i vardagsrummet för att jag skulle vila, men jag ville vara hos dem så fast jag är trött och medtagen haltade jag ut i köket till husse och matte.



Men skönt att höra att du har det bra brorsan!

2009-02-08 @ 21:33:25
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Liam

Dum labbis! Tjejen berättade. Vi tänkte på dig hela kvällen igår. Hoppas du blir bättre snart. Ta hand om er! /Liam

2009-02-09 @ 09:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0