Ett kärt återseende

Brr.. Det är kallt i lägenheten. 17,6 grader. Det snöar ute men det lägger sig inte ens, utan blir bara blask. Vi har hållt oss inne hela veckan i hopp om bättre väder. Men det sägs ju att det inte finns några dåliga väder utan... ja, ni vet. Lyfte luren och ringde Jim som har boxern Mando. Vi säger alltid att vi ska ses och höras, men gör varken det ena eller det andra. Liam har inte gillat att busa så mycket med Mando de gånger vi var ute tillsammans i sommras. Han stod mest och tittade på mig och undrade vad mitt nästa moove var. Mando brukar försöka trigga igång Liam men utan resultat. En gång lekte de riktigt fint ihop och det var första gången vi släppte dem lösa tillsammans,  men efter det; nääh! Vill inte, ingen lust. Matte är roligare att bara stå och titta på.

När Jim och Mando kom längst gatan började Liam sjunga opera. "ööööörrwwööööröööwwu", de där känner jag igen. Och det var som att sätta på en elvisp från avstängt läge till max. Runt,runt, runt! Åh titta vad kul med en kompis jag känner igen! Vi gick ner till fotbollsplanen som vi brukade hänga mycket på när vi bodde på Torpa, och Liam var inte sist ner för slänten. Nej då, han kommer väl ihåg vad vi brukar göra här.

Två uppvärmda vovvar, koppla loss, Varsegod, Ajöken! De for iväg som två raketer, och de var inte intresserade att klänga vid mig och Jim. De sprang länge, länge. Intressant att komma tillbaka blev det när Jim tog upp en pinne och kastade iväg. Liam var givetvis först på den men Mando var inte så värst långt ifrån för att vara en så stor boxer. Han hängde med rätt duktigt måste jag säga. Liam som då och då sprang rakt framför mando för att visa "haha kolla vad jag har, som inte du har", var idag bäste vän med Mando. Så skönt att se att han för en gångs skulle ville leka med honom. Och det var som om energin aldrig tog slut..

Nu är vi hemma, och energin är slut! Liam kröp ner i biabädden, suckade lite lätt, och somnade. Lilla whippetrumpan är nog parkerad där för resten av den här dagen! :) En liten filmsnutt finns här. /Martina

 


 
Fiiina mando! - - Noos noos!


  
"muuuäääähhh"





Dagens roligaste grej!
Googlar på papa dee (Fråga inte varför) och får upp följande bild ;


 

Kommentarer
Postat av: AnnaViktoria

Nemen, den där Mando har jag och Bessie allt varit på prommis med, hans husse och han bor i samma hus som en vän till mig. Han gillar vintisar han ^^

2009-11-05 @ 15:10:22
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Postat av: Anna-Viktoria

sv: Vi bor på torpa fast närmare klosterkorsningen.. och vi ser massor vintisar när vi åker bil men lyckas aldrig springa på en endaste en när vi är ute och går. (det är jag som är viktoria på vinthund.net btw ^^)

2009-11-05 @ 16:41:24
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Postat av: Kattalena

Finaste fina!!! Så glad han blev över att träffa Mando :-D

Brrr så kallt i lägenheten, ni får ta med ett täcke och stanna i soffan så ni håller er varma ;-)

2009-11-06 @ 13:55:02
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Anna-Viktoria

sv: haha.. nej det vara lilla jag. Men om du behöver nån att åka med så har vi ett par platser över =)

2009-11-07 @ 15:49:48
URL: http://annaviktoria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0