Träff med Pat i Tenhult

Åh, så mysigt det var igår. Mös en stund hemma för att vänta in Henning som var på möte. Klippte lite klor och busade. Åkte sedan ut till Tenhult och Hennings mamma Margot som var hundvakt till Gran danio tiken Pat. Världens kelgris och mysmonster. En riktig knähund ryktades det om. Vi lät hundarna hälsa ute och de nosade nyfiket på varandra. Liam bjöd in till lek och stack iväg som en pil, och Pat sprang efter. Gud vilken skön stil de har när de springer..  Lunkande stil som påminner om en häst.. :) Ser ut som en liten häst också.

Vi kastade boll och Pat gick in i förrådet och grävde hål  i marken, vilket inte var poppis alls. Så vi gick in istället..  Väl inne var inte Liam lika förtjust i Pat. Ville inte låta henne nosa, och hon fick inte vara närmare än 1 meter för då skällde han. . Jag satte mig i soffan en stund och Pat kom efter. Kröp upp bakom min rygg och la sig.. Då la jag mig också och fick Pats huvud på magen. Där låg vi och mös, kli bakom örat.. 

 Efter en stund satte vi oss ner och åt god mat, Pat låg mest i sängen och Liam under bordet. Då och då började Liam skälla på Pat som kom ut för att kolla vart han tog vägen. Pat ville ju gärna kela med den nya kompisen, men det ville inte Liam.. Men efter ett tag taggade han ner lite, och la sig i kattens lilla hus.. Bild finns längre ner :) haha .. Efter några timmar åkte vi hem med en trött hund som somnade skönt i sängen.

Idag var tanken att  vi skulle åka upp till Huskvarna hundklubb på lite vinthundsträff. Liam valde att hellre spy ner hela min soffa av någon anledning, så det blev ingen hundträff. Och nu måste jag på något vis köpa ny soffa också för det har satt sig i madrassen, och de luktar INTE gott här hemma.. Skit också..

Fick efter detta reda på att Farmor ligger på sjukhus och inte behåller maten. För en liten tant på 37 kg är detta lite si sådär... halvallvarligt.. Hon har inte en fetcell på kroppen och därför tar hennes kropp ganska mycket stryk av näringsbrist.. Så den här söndagen blev inge bra. :/  blä.. /Martina
 

  
H hi hi, du kan inte ta mig! 

 
Sparka boll med Henning och Pat.


Fast Paten vill bara mysa!


Det gäller att hålla koll..

   
Kel med Paten. En riktig kelgris.

 
Ett sånt trevligt litet hus.
Kan jag få ett sånt, matte?



Henningen kramas hej då med Pat.
Råder ingen tvekan om att detta är en kär
liten? filur hos familjen Sohlberg/Halvardsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0