Det närmar sig LC

Inläggen på bloggen blir bara glesare och glesare. Vi gör inte så värst många vardagliga bravader utan är mest på hemmaplan och myser.  När vi var i Borås på kappen fick vi verkligen igång suget. Nu på lördag åker vi till Gråbo för LC. Förväntansfull och pirrig! Katta har skvallrat om att Liam blir lika exhalterad på LC som på kappen. Tjoho, då blir det träninspass för armarna igen!

Igår tog gick vi upp till äldreboendet farmor bor på som vanligt. Vi är där en gång i veckan. Skönt att Liam får följa med. :) Alla gamla tanter och gubbar blir så glada och vill gärna klappa. Och vist är det skönt och kul att man gör de äldre glada. Ögonen lyser och de säger "ååh, så fin! Och vad mjuk och skön päls" Tänk, de kanske inte har klappat en hund på flera år. Då är jag och Liam där en gång i veckan så de får klappa lite på honom. Liam är så försiktig med de gamla. Hoppar inte på dem utan nosar bara på deras händer försiktigt, och står helt stilla när de klappar på honom. 

Knackade lätt på dörren och klev in. Farmor såg förvånad ut. Ropade att "det är ju barnbarnet och barnbarnsbarnet som är här!"  "jaaa men heeeeeeej!!!" Liam blev inte lika glad som farmor dock utan la sig på mattan och ville gå hem. Han gick sedan runt och luktade på allt, skällde på mig och farmor, men kröp till slut upp till farmor i soffan och la sig på hennes fina prydnadskuddar. Det gör inte farmor ett skvatt, för hon är så glad när Liam kommer, även om han stökar ner lite. :)

Även denna gång följde hon med oss ut i korridoren, och det var en stolt liten tant med rullator som visade upp barnbarnet och den fina hunden på hemmet. "Det här är Tina! och Lian!" , "ååååh en hund" hörde man från fikabordet.. (Farmor har många namn för voffen då hon tycker det är lite svårt att minnas. Lian, Sian, Linan, har det blivit hittils. Men kärt barn har ju många namn ;) ) Till och med personalen var framme och klappade. 1000 frågor som vanligt från de äldre, men det är alltid lika kul att berätta för dem om att han är snabb och en väldigt kelig hund. Ett litet Liam-föredrag helt enkelt. Det är skönt att sprida glädje och Liam är så duktig varje gång vi är och besöker de sköra äldre. / Martina


ÅH HEJ! Jag har hittat tillbaka till tangenterna! Nu var det riktigt längesedan jag fick säga något på MIN blogg! Jag har äntligen börjat gilla den här med flytten. Delvis för att vi har rolig parket att slira på här hemma, (det gör jag varje dag när vi busar med pippin), plus att vi är ute och går sånna där lååånga rundor mycket mer. Antingen runt munksjön, eller rocksjön. Jag gillar rocksjön bäst tror jag. Tjejen med! Och på lördag ska jag på LC!!!! Hurra! Ska träffa Sandra och hennes Saluki, men även en Alexandra och hennes Saluki, som jag TROR jag träffade på hundens dag i stan eller vad det hette. Det var i våras iaf. Vi ska nog hälsa på Jim och Mando snart. Hoppas vi får boxas på fältet då.. Eller mando boxas, för han är en box:er. hö hö hö! /Liam


 


Vackra Munksjön en höstkväll.



Vackra Liam i sitt fridfulla jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0