Höst

Solen sken när vi klev upp. Åt frukost länge och Liam badade bland kuddarna i soffan. Dags för morgonkiss, en av senare sort. Tog på mig jackan och kopplade Liam och i samma veva som man öppnade dörren, bet kylan en i näsan. Inte superkallt, men höstigt. På gatan har löven börjat att samlas. Liam tassar glatt omkring i dem för att se om något gömmer sig under dem. Det blir en ordentlig promenad sen när jag kommer hem från frisören kände jag. Varken jag eller hund ville gå in igen. Första höstkänslan, ungefär lika skön som första vårvärmen. Många säger fy, men det gör inte vi. Långa sköna kyliga promenader ska det bli. Otroligt skönt..

Igår låg vi i soffan med täcke och blåbärsdricka till "män som hatar kvinnor." Den filmen gillade inte jag, tycker den var hemsk :( Den var inte dålig, mer otäck. Liam brydde sig inte för han låg under täcket och simmade i sömnen.

Igår cammade Liam för andra gången i sitt liv. Vi pratade med alva som har Danny och det nya tillskottet Bosse. Vi tittade på ett filmklipp där de båda grabbarna busar. Här kan ni se det. Liam granskade dem med ett öga i en sekund, men sedan for han upp som en raket och tittade på dem med uppfällda öron. Pratade lite med dem, men fick inget svar.

I helgen har Margot haft en gran danio som heter Pat. Vi ville åka ut och hälsa på, men glömde bort det i all lathet på lördagen. Rackarns. Pat har vi träffat på distans en gång när vi var ute och gick med Jessie och hans husse. Men vi har aldrig hälsat på dem. Jag är lite svag gör Gran danios, men för mig så räcker en whipp rent storleksmässigt. :) Skulle nog inte klara av att ha en mindre häst i sängen. Dessuutom är jag så nöjd med den jag har! :)

 
 

 

Lördagspromenad!



Häng inte läpp!



Danny och Bosse-bus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0