Många promenader

Helgen har varit lugn och skön. Liam har gått från hysteriskt stressad till "normalt läge". De första dagarna i nya lägenheten var inte roliga alls, varken för mig eller Liam. I veckan har vi mest varit hemma och tagit korta promenader i området för att bekanta oss och börja känna att det är här vi bor nu. Igår regnade det lite men det hindrade varken mig eller Liam från att ta en runda runt rocksjön. På med regnjackan och ut, ut, iväg. 45 minuters promenad i rask takt. När vi kom in satte vi på lite kaffe och tog det lungt i sköna soffan.

Idag har vi inte heller gjort många knop under dagen. Lagat god mat och bara vilat. Vid 18 tiden klarade vi inte av att sitta still mer så vi kopplade oss och gick ut i det fina vädret. Det enda vi hade med oss var nycklarna hem och varandra. Vi gick igenom stan och kikade lite i alla fönster och gick sedan mot Martin och Maya för att säga hej. Viste inte om de var hemma men de var de. När vi knackade på dörren ropade de "kom in". De låg och mös i sängen med böcker och var antagligen trötta efter helgen i Göteborg. Liam for upp i sängen och började dansa runt. "Hallå, hallå, varför ligger ni här? Voff voff!".

Efter dans på Martin och Maya fortsatte vi vår sköna promenad längst Vättern. När vi gick vid småstugorna som ligger i ena kanten av stan fick vi lite oväntat skäll på oss av en stor rottis. Jag var inte beredd och ryckte till, Liam bara tittade med fortsatte bara gå. "Hallå, bry dig inte.. nu går vi." : ) Vi var ute i nästan 1½ timme, och när vi kom hem väntade god mat och soffa. Perfekt helg med sköna motionsrundor, och jag ska försöka hålla det så nu när man har mer valmöjligheter vad det gäller att hälsa på folk sådär oväntat. Alltid kul med ett litet mål i promenadandet. : ) /Martina


Hej hej, hallå! Jag bloggar alldeles själv! Idag har jag varit jätte duktig. Skött mig superbt på promenaden, inte varit klängig på tjejen, och har till och med låtit henne klippa mina klor utan bråk! Tjejen var så glad att jag fick massa godisar och det tycker jag är bra, för då blir man inte lika rädd för den där snipp-snopparen som gör klorna korta. Skönt att tjejen varit med mig mycket och inte jobbat. Vi har kramats hela helgen, men jag har sovit själv i biabädden! Det ni! Men på morgonen måste man ju ändå få gos, så när hon vaknar passar jag på att komma fram och puffa lite på henne så jag också får täcke. Då blir de magkli! /Liam


"You can call me bond..
James bond...Junior..."




"Jag SKA få plats"



Blogg blogg.
(Klorna klipptes efter fotot :) )



Sa någon lördagsgodis?



Ibland kan jag skratta så
att magen krampar. Och jag
älskar när man får dessa tillfällen
på bild. Är han inte vacker? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0