Åh, vilken glädje!


Idag kom snön . . . Så det gäller att pälsa på sig! :-D


Idag har snön äntligen lagt sig sådär fluffigt mjukt och jag sprang runt i cirklar! Runt runt runt, så glad blev jag! Jag och tjejen var ute och kastade snöboll och så busade hon med mig och tog upp massa lös snö och kastade upp i luften. Jag försökte ta alltihop men det lyckades jag aldrig. Sedan kastade vi lite boll också. Rätt som det var låg tjejen på marken, platt som en pannkaka på rygg. Hon hade halkat och slått sig, så jag fick springa tillbaka och hjälpa till. Hon ramlade så hårt att hon tappade mössan.

På eftermiddagen åkte vi hem till Margot och där fick jag busa massa. Jag försökte nalla smör igen som jag gjorde en annan gång. Fast jag naggade bara kanterna lite..  Tyckte det blev fint då. Hos margot var vi i 2 timmar sen åkte vi hem till Henning och mös lite.. Sen gick jag och tjejen hem, och då låg snön kvar! Då blev jag så glad att jag tog sats och ville springa, men blev sådär "åh, ska vi springa, jag har rumpan ner mot marken, åh jag vill jag får fnatt, kut i bena, glad whippet". Tjejen skrattade så mycket att hon fick vika sig dubbelt.. Jag såg nog rätt konstig ut  när jag försökte ta sats men aldrig kom iväg för jag kom på att jag satt i koppel.. :) Så höll jag på ett tag för de var så kul. Hoppade lite på tjejen för att få henne att göra samma sak. Men hon kan inte göra som jag. Hon har inget whippetrumpa! :)  /Liam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0