Atjo, atjo!

Nu börjar året lida mot sitt slut hörrni! Den 18 Januari 2010 har Liam varit här ett helt år! Tänka sig. Lilla kanelbullen.. Du är väl ändå det bästa som finns! :)

Vad har hänt sedan sist? Egentligen inte speciellt mycket. Vi har mest varit inne och haft det mysigt med en massa skolgrejer och dylikt. I söndags var mamma och Johan här på lite glögg. Liam blir alltid glad när folk hälsar på här. Dock fick han varken pepparkakor eller glögg. Julpyntat har vi också gjort.   Liam tittade när jag satte upp gardinerna, sedan tog han tomten och sprang iväg.

I söndags bröjade jag känna mig lite risig men tänkte att det är väl bara en vanlig förkylning. Trodde jag ja.. Har varit sängliggnades (soffliggandes med pyret vid mina fötter) sedan dess.. Liam har trampat på mig halva natten då det blivit för varmt under täcket och han rest sig upp för att lägga sig på mig. Dock får jag typ blodstopp i benen, så han får lägga sig vid sidan av mina ben. Sen när han vill komma under täcket igen så trampar han på mig igen, och bufflar bort täcket från mina ben. Då vaknar jag och blir lite sur, ber honom gå och lägga sig i soffan. Han går upp och lägger sig.. och vaknar och går ner.. Ungefär så har nätterna sett ut. Men när man vaknat och är relativt pigg och glad igen skrattar man mest åt det. Inte alla som har en bulldozer i sängen. :)

Det värsta med att bli sjuk är att alla en planer för veckan blir fördröjda.. Skolan orkar jag inte med. Kan inte läsa. Hade planerat att gå ut med Liam på morgonen i måndags, länge länge.. Men inte har det blivit av heller. Iom att vi var inne till mesta delen hela förra veckan, och nu dessa dagar också, så blir Liam smått rastlös. Jag har busat och lekt lite med han här hemma, men det stillar ju inte ett whippethjärta tillräckligt. Fisen vill ju springa lite också :(

Liam är liam , och vist är det inte kul när han vill ut och springa men inte får. Däremot kan jag ha rätt kul åt hans tossigheter.. För det får man väl? :) Det kan låta ungefär såhär: Liam ligger i biabädden och får syn på pippin som ligger högt upp på dataskåpet. Han hoppar efter pippin och får tag i ett ben. Blir så glad att han springer ner på nedervåningen och upp i sängen. Där kastar han med pippin och det pips och det bufflas omkring i duntäcket. Tillslut blir det tyst. Man hör klor som nuddar plastgolvet.. sen blir det tyst igen.. Sen hör man från nedevåningen och upp ; tass, tass, tass ,tass , tass! Liam står i dörröppningen och med pippin i munnen. Tittar på mig, ett öra upp ett öra åt sidan.. Sedan sätter han igång på parketten: Såhär .

Jag måste få skratta lite. Även om det inte är kul när han gör sådär för det är tecken på att han inte är tillräckligt stimulerad. Jag lovar Liam. Vi ska gå ut och prassla i höstlöven snart... /Martina



Julpyntet


Delar av en hund


Tassaknyte


Tillsfredställd whippet


Virvelbörst


Varför ska jag ligga här? . .


När ni äter pepparkakor i soffan. . .

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo den dansen känner vi igen!

Men vet du vad? visst var det betapet kling i bakgrunden eller är det jag som yrar?

Själv är jag en betapetolist som måste ha daglig dos;=).

Hälsar Tildas matte Pia.

2009-12-01 @ 23:42:20
Postat av: Martina

Ha ha ha, helt otroligt att du hörde det! Jag är betapetoman! Speciellt när skolan inte tar allt min tid! Vad heter du där? Vi måste ju ta en match,Pia! /Martina

2009-12-02 @ 12:41:02
URL: http://liamhosmartina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja jävlar va störd man måste vara!

Vi har visst en del genensamt! Snuttar på två identiska voffar o spelar betapet. Vi får nog ses en vacker dag.Betan går ganska sunkigt för mig är oftast för trött skyller jag på.

Jag heter Piafrisör och spelar alltid panik på grisen eller puman/ böjningslistorna.

Vad heter du på betan?

2009-12-02 @ 13:53:49
Postat av: Martina

Ha ha ha! Ja så sant som du säger! Jag heter neva, och spelar alltid Stress-slumpad i hunden. (dah!) haha.. Eller krokodilen. Jag lägger till dig där. Använder du msn så kan jag även lägga till dig där om du vill! :)

2009-12-02 @ 15:03:47
URL: http://liamhosmartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0