Pyssel lördag

Ja. Även jag har åkt på trenden att sy ett vinthundstäcke. Trodde aldrig i mina dar att jag skulle sätta mig vid en symaskin. De gånger jag har fått för mig att göra det, så har det aldrig blivit av. Jag är för ivrig och flexar lite med måtten. Till slut hamnar allt i papperskorgen och jag blir tjurig efter 2 timmars slit med ingenting. Men december 2009 bröt jag trenden. Jag har lyckats att sy en sak! Hurra!

Åkte till Huskvarna med Pappa och Birgitta och kikade på tyger. Ville ha något som sticker ut lite. Något lite roligt. . Hittade ett leopardmönstrat tyg som var rätt snyggt för 90 spänn. "Något att börja med.." tänkte jag.  Kom hem och la tyget på golvet som Liam luktade lite på, sedan la sig på för att mysa. haha..

Gjorde som de flest verkat göra när de syr täcken och ritade av liams nuvarande fleecetäcke men gjorde några ändringar då jag ville ha de lite tightare och något kortare där bak.. Jag . .  Göra ändringar på ett täcke.. Okej.. Here we go, bära eller brista. Liam fick pröva då och då och till sist tröttnade han helt och ville inte pröva alls. Men mot slutet hade han inte mycket val. Är faktiskt jäkligt nöjd med resultatet. :-) Liam bär upp det fint! Så nu kan vi flasha på stan! haha.. 

Imorgon ska det julpysslas här hemma. Förhoppningsvis kommer lite folk och bakar knäck och pepparkakor. Jag ska göra en krans av granris till dörren tänkte jag. Och Lisa, en kompis som numera bor i Göteborg kommer förbi också. Hon har " " köpt " " en gran av skogen till mig och Liam! Ska bli kul och se hur det funkar! haha..

 


"Hi, im a human-whippet"



"ååh, så myysigt.."



Jaha, vad det de här
du skulle ha mitt mystyg till..
(Obs, Nu finns jag på facebook också!)


Kommentarer
Postat av: Oscar

Shit vad snygg du är brorsan! Så snäll din matte är som sytt ett så coolt täcke till dig!

2009-12-05 @ 22:13:48
URL: http://kattalena.blogspot.com
Postat av: Inger

Oj, vad fin du är Liam! Täcket passar dig perfekt.

2009-12-06 @ 12:23:28
Postat av: veronica

Snyggt! Mina whippar har också fått annorlunda täcken =) 005763476184.jpg" rel="nofollow">http://i436.photobucket.com/albums/qq86/Stillbilder/20091202005763476184.jpg

2009-12-07 @ 18:02:19
Postat av: Martina

Veronica : går inte se länken? :S

2009-12-08 @ 20:05:08
URL: http://liamhosmartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0