Framsteg i klickerträning

På förmiddagen igår var vi bara hemma och mös. Kroppen gav mig signaler på att den var trött.. På eftermiddagen gick vi över till Johan och hans vän, och med oss hade vi semlor. Det visade sig att vännens mamma, Rita, hade en Whippet som hette Felix. . Tydligen i samma storlek som Liam. Intressant! 

 

Vid 17:30 gick vi till stan för att möta upp Jessie. Mycket fokus har lagts på att få bort Liams nyfikenhet på folk och snappandet efter dem. Han klarar detta galant nu för tiden. Man ser att nyfikenhet lyser i hans ögon när någon går förbi, men att han låter bli att göra något för att sedan söka kontakt med mig. 

 

När vi var framme vid Chrilles jobb såg Jessie oss och började korva sig fram på bakbenen för att komma fram så fort som möjligt. Liam märkte inget först, men när han såg Jessie gjorde han likadant. Åla, åla, åla, jag vill fram nu! Efter lite dans och lek gick vi mot stan och hem till Jessies husse. Test för att se hur Liam och Jessie är hemma hos honom.  Mycket bus och spring i lägenheten. Vem är det som bestämmer här? Jessie eller Liam ? Min storväxta herre visade att här är det jag som bestämmer. humm.. men Jessie bor ju här?

 

Efter en stund gick vi hem och det var mig en trött Liam jag hade med mig hem. Svårt att hålla tempot och när jag öppnade porten ville han rusa in och hem till sängen. Hallå där min herre! Glöm inte bort att du är kopplad och vem som sitter i andra änden! :-) 

 

Idag skulle det jobbas, men efter en väldigt kräkig morgon ringde jag och ställde in. Kröp ner och la mig igen och liam gosade ner sig vid mina ben. Lilla kelgris minsann! Om några timmar drar jag till Friskis och svettis för att vara månadens Dj. Spela skivor i ett gym, lite anorlunda men kul. Ikväll kommer Mija och vi ska kolla på lets dance. Liam ska nog få en liten fredagsgodis ikväll.. Hoppas på lång promenad i fint väder i morgon istället. . Hoppas hoppas! /Martina

 

Det ryktas om att jag inte ska sova hemma på Lördag. Jag ska sova hos han som inte är rädd för mig när jag skäller, och Jessie! mo ha ha ha, jag ska minsann sno sängplatsen före Jessie! Det är min lilla plan. Innan pratade tjejen med matte om hur saker går med mig. Saker går bra säger hon, och jag tycker faktiskt att jag sköter mig bra! Sköter man sig bra, får man ju grisöra! Idag fyller Justus år, grattis min springkompis! Kom och hälsa på snart! /Liam 

 


Träna kloklipp skålen!

 


Om man inte får semla,
så får man strejka!

 

 
Hallååå! Öppna täcket dåå!
Jag vill krypa ner!

 


Mmm, myyyys!

 


 


Grattis Justus!!

Vi kalasar för dig här i Jönköping! 

 

 


Kommentarer
Postat av: Kattalena

Fantastiska bilder på Liam i hatt, hahaha!!!

Så himla roliga!!!



Så skönt att det går så bra med träningen!!!



Och krya på dig stackare!!!

2009-02-27 @ 16:28:12
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Justus

Hallå där kompis! Oj vilket kalas du har haft för mig! Du är jättesnygg i hatten! Jag hade kalas här hemma igår och det var synd att du inte kunde komma. Matte hade gjort korvtårta med vispad grädde och köttbullar, ost & kalkon. Den var jättegod! Oscar kom på kalaset och jag fick presenter, det var roligt! När jag kommer till Jönnet nästa gång så måste vi ses och busa, jag saknar dig kompis!

// Jus

2009-02-28 @ 16:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0