Nu är Liam i Jönköping igen.

Vaknade rätt sent i morse. Tog lite extra lång sovmorgon. . Klockan halv två ringde det på dörren och där stod familjen och hundarna. Liam for upp och hoppade på mig för att få pussar. Tre hela veckor, hur har jag överlevt? :-) Lilla Oscar blev lika glad som Liam, men undra om han förstod varför. ha ha.. Sötfis!

Klockan två ringde det på dörren igen och där stod Jessie och hans husse. Liam satt kvar, men lyfte några gånger på baken. Sedan började han göra gurgel-morr-skall som antagligen sa "släpp mig jag vill hälsa!". Så de fick hälsa. Och vilket ös det blev. Whippar flög både kors och tvärs. Bus, bus, bus! Glada hundar.

Alla whippetägarna satte sig ner i köket för att fika lite. Jessie gned sig mot min matta i hallen, Liam låg i buren, och Oscar stod under bordet i hopp om att någon skulle tappa något. Efter fikat blev det en massa bus och lek med pipleksakerna. Även en del whippetfotografering...

Vi vinka adjö till familjen och Liam följde dem ända ut i trappen, sedan vände han och stälde sig bakom mig. "här ska jag vara.." Lite oroad har man varit, tänk så ville han följa med hem till Malmö igen. Men han slappnade av väldigt fort här hemma. Tror han saknat duntäcket lite. Efter att familjen åkt tog jag och Jessies husse bilen ut till Taberg för att plocka blåbär. Åh, så gott. Liam var jätte duktig. Stod bredvid och bara tittade till en början utan att ens gnälla. Sedan kom han på att man kunde äta bären, så då började det betas blåbär. Åh, så mumsigt. . Trött whippet i sängen. /Martina


Hallå? Jag fattar inget. Nu är jag i Jönköping igen! i tre veckor har jag varit i Malmö hos Kattas föräldrar. Det har varit super mysigt.. Med magen full av blåbär ligger jag nu och lyssnar på någon jazzig bit tjejen spelar. Snart kommer hennes bästa kompis och hälsar på. Vad kul att folk saknat mig och vill träffa mig igen! Eller.. hum.. det är kanske tjejen hon vill träffa.. /Liam


"åh slicka mig i örat, brorsan"


 
Oscar bjuder in Jessie på lite lek.

 
  
Fullt ös i och vid sängen.


 
Där det finns godis, finns whippets! :-)


  
Blåbär, en trött liam, och världens finaste halsband som jag fick från
Katta och micke! Tusen tack!



Kommentarer
Postat av: Kattalena

Oooh! Kan tänka mig att Liam är glad nu när han är hemma igen!!! :-D

Tack för den goda fikan! Vad mysigt att åka och plocka blåbär, Oscar hade nog gärna käkat några också ;-)

2009-07-19 @ 20:55:31
URL: http://kattalena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0