Regn och åter regn

Vädret är inte vad man önskar när man har semester. Regnar det inte så hänger det iaf i luften. Igår var vi ute på Liams favoritfält en sväng. De hade klippt gräsmattorna och det var givetvis populärt att rulla sig i. Träffade på en kvinna med en renrasig labrador som var jätte snäll. Liam hälsade glatt och bjöd in till lek. Efter det kastade vi lite pinne och lekte sök i gräsmattan. Detta är dock allt för lätt för Liam nu för tiden, så jag antar att man får utöka sökområdet något framöver.

På vägen hem träffade vi en gubbe som satt med två fina whippar på en bänk. Liam blev superglad och hasade sig fram mot kompisarna som inte blev lika glada och morrade lite. Liam tog avstånd och gömde sig lite bakom mig men vågade sig till slut fram för att nosa och bli nosad på. Vi pratade en stund och gubbens vän sa att han ofta såg mig och Liam ute. Alla tanter och gubbar ville klappa på honom och sa om och om igen hur len han var. Liam stormtrivdes bland alla gamla människor som påminnde honom om hur fin han var.

Idag var vi på biblioteket och lämnade lite böcker. Svängde även förbi jobbet för att hämta lite grejer jag lämnade där i fredags. Och vilken tur, Margot var på jobbet. Liam for upp i famnen på henne och gav henne massa pussar. Margot blev lika glad över att se oss. Vi beslöt oss för att ta en fika på stan, perfekt tillfälle för att öva lite med Liam på att ; inte göra något. Han vankade mest fram och tillbaka och ville inte riktigt finna ro. Men efter en kvart la han sig ner en stund och då fick han också lite fika. Duktig Liam. Efter det gick vi hem, och hemma har vi varit hela dagen. . Tänk om solen kunde titta fram lite i morgon. / Martina


Idag har tjejen städat, och då har jag jagat moppen. Skällt på den och försökt ta tag i den, men jag vågar inte riktigt.. Den är blöt och svänger fram och tillbaka.. Blött är det ute också, så jag vill inte gå ut och kissa. .  Men, måste man så måste man. Tjejen har även städat mig. Borstat mina tänder, borstat pälsen och tvättat mina öron.. Efter att tjejen städat färdigt både mig och hemmet bäddade hon ner mig bland massa kuddar och filtar. . åååh så mysigt det blev. /Liam



Soffmys


Whipparna vi
hälsade på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0