En tös och en tass

Laptopen i knät, filt och knorrande hund vid benen! Den här dagen har varit fantastisk. Vaknade upp med voffe i sängen som vanligt. Kaffe på balkongen och sedan bara soffa. Fick dock höra att en kompis till mig nästan blivit biten av en hund utanför systembolaget. Gissa vilken ras... Japp, en sanktbernad. Så jag gick ner för att se om de var kvar, men de var det inte. Helt oprovocerat hade hunden flugit upp mot Johanna börjat skälla. Johanna fick panik och hjärtat i halsen.. Stackarn.. Känner på mig att det är samma hund. Och hunden ägs av någon form av A-lagare. Fick syn på en bekant som jobbar som väktare i stan, och framförallt vid systembolaget samt stationen där de ofta håller till. Berättade om incidenterna och hon lovade att hålla koll, så det känns fantastiskt bra, även om händelsen med Johanna inte var så trevlig..

Hann inte innanför dörren innan telefonen ringde och erbjudande om att ta med lillkillen till vattenledningsparken med whipparna Milo och Jessie erbjöds. Givetvis, hurra vad kul! Skönt och behagligt väder och glada voffar som trippade omkring och nosade. Träffade grandanios och hästar, och när vi satt oss ner på en bänk för att njuta lite, tyckte Liam att lådsasmatte skulle visa brö´na, så han hoppa upp i knät och lyckades komma åt urringingen på mig... Bra där! Nu är vi trötta och ikväll ska jag ut i skogen igen. Dock får Liam vara hemma med sin tratt som alltid hittas i köket när man kommer hem. Tycker jag knyter den så ordentligt, men Liam vill verkligen inte ha den på..

Har fått många kommentarer om scarfen jag knutit tratten med. Mitt  mål var inte att smycka liam. Det bara blev så för jag hade faktiskt inget annat att knyta med!  :-) /Martina


mrrrrraaaaaaaaauu gäspknorr! Idag har varit en bra dag. Det måste jag hålla med om. Väntar fortfarande på mitt lördagsgodis, men tjejen verkar ha glömt det hela dagen. Och jag måste ha nån himla tratt så jag gnäller så att tjejen ska ta bort den, men hon gör inte det.. Himla taskigt /Liam


God morgon,
du får inte plats!




Måste jag ha
trattomofonen?


Världens roligaste gäsp.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vad ynklig han ser ut med tratten! ;o)

Operagäspen var kanon! fniss



Hoppas verkligen att de håller koll på den där SanktBernardshunden... så att andra slipper det ni råkade ut för!

2009-06-13 @ 21:15:03
URL: http://jisco.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0