Dagar går utan att man märker.

Ja, jag är riktigt van vid att vara hundägare nu. Man planerar utefter Liam, och hittils har det inte varit några problem. :-) Jag trodde det skulle vara mycket svårare än så här, även om det vid vissa tillfällen varit sådär med motivationen. Men allt går bra och vi mår bra båda två. Somnar han inte i sängen med mig så känns det tomt. Man är van vid att vara två, och de dagar man inte har honom känns det anorlunda. . Fäst är jag, riktigt ordentligt. Han är min lilla pärla!

 

Vi firar vecka tio, jag och Liam. Tiden går fruktansvärt fort. Satt ner någon dag innan familjen kom och hälsade på för att rensa ut bilder till dem. När jag ser på bilderna från de första veckorna och jämför med nu, är det inte samma känsla man har för Liam som nu. Han var så skällig och orolig i början. Testade mig och kollade av vem jag var och vart mina gränser går. Och med tiden har man pälsat på sig, satt sina gränser och framförallt lärt sig Liam utan och innan. Nu ser jag honom som allt mer stabil, och jag är sällan på vakt, för jag vet att han sköter sig. 

 

Han är en busig liten själ, men hittar sällan på några hyss. Någon matbit man glömt har väl slinkit ner i min kära whippets mage då man inte sett på. Men i de tillfällen har man bara sig själv att skylla. :-) Han växer och är allt mer stabil ren psykiskt, som jag tjatar om nästan hela tiden.. Men det är så skönt att kunna känna utveckligen och verkligen leva på den. Jag är stolt över grabben som bor i mitt hem, och jag behöver aldrig vara orolig när jag lämnar bort honom. Underbara vänner, och underbar hund! /Martina

 

Jag älskar mitt lilla lejon jag fick av husse och matte. Jag kastar omkring med det i luften, snuttar på hans tussiga man, och tuggar på honom så man piper. Tjejen gillar också lejonet så vi tjivas lite om det ibland, men jag får det alltid tillslut.. :-) Eller så leker hon bara så, men hur som haver så är det kul att tjivas lite. Eller busa... hur det nu var. Jag har varit ute mycket och kastat pinne. Vädret börjar bli fint även om snön har tittat in, men det gör inget för jag älskar snö. Brukar springa runt, runt , runt med kopplet på mig för att det är så kul. Så brukar tjejen sparka snö upp i luften, och jag försöker fåna de. Men snö är listigt, för det särar alltid på sig och försvinner... Undra vad snö är förnågot! Är snö ett djur? /Liam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Snutta med favoritkompisen.


Sitta fint!




Du lyckades bra med
att få på dig den, men
tyvärr är den på fel håll, Liam.



Den här lilla pärlan planterade jag samma 
vecka som Liam kom. Trodde den var död
men när jag kollade i morse så upptäckte jag
att den växt utan att jag märkt det. Blomma
får heta Oscus.
(Oscar + Justus) Liams förslag.

Lejonet är död! :(

Kommentarer
Postat av: Kattalena

Vilka framsteg du gjort med gullevovven! Tänk att han nästan aldrig hittar på hyss. Han hade massa saker för sig hos oss ;-). Och så himla skönt att han är lugnare! Det märkte vi ju när vi var där :-).



Han trivs definitivt bättre med att vara ensam hund (utan brorsan) och han trivs fantastiskt bra med dig! Och du gör ett fantastiskt jobb med honom!!! Sååå tacksamma är vi för att han får vara hos just dig! Kram!!!

2009-03-26 @ 19:03:06
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Oscar

Oooh! Jag är smickrad! En växt nästan döpt efter bara mig :-D

Förresten glömde matte ge mig en presentgodis igår... hoppas jag får två idag.

Så kul att du gillar Lejonet!

2009-03-26 @ 19:04:39
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: -mitt hundliv- Petra

Tjohejsan!

Här kommer en hälsning från Pålssonliga i Skåne!

Vi gillar verkligen Liam, han är supersnabb på LC... ;-)

Lycka till!

PS: "Liam, Kajsa hälsar att hon gärna ger dig en match i springbus när du kommer till skåne..."

2009-03-30 @ 06:42:40
URL: http://mitthundliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0