Fortfarande inget spring

Både jag och Liam börjar tycka det är tråkigt att inte få springa. Han visar fortfarande lite halt, och vill inte sträcka benet upp mot magen när vi stretchar som läkarn sagt att vi skall göra. :-( I förrgår var vi ute i stugan. När vi svängde in på landsvägen började Liam gnälla. Han viste vart vi var på väg. :-) Gny, gny, gny, äntligen framme! Lillkillen rusade upp till mamma och styvpappa, och mamma var så glad att "barnbarnet" (som hon kallar honom) var med. Liam sprang in i boden och letade reda på en boll som han valde att tugga sönder. Gnällde lite på mamma och Johan för att de inte kastade boll med honom. 

Liam fick bada lite i sjön istället. Det skulle tydligen vara jättebra att simma. Skonsamt har vetrinären sagt.. Världens gladaste hund simmande omkring som en liten utter i sjön. Det enda man såg var ett huvud, och 4 tänder som höll i en boll.. Simma, simma simma. Efter det var det grilldags, och Liam fick en liten gottetuggis som var helt ointressant. Bollen var det enda som han ville intressera sig av. . Men inge bollkast här inte..  Vi var ute i stugan i 2 - 3 timmar. Grillade, fiskade och busade med lillkillen. Packade ihop oss i bilen och åkte hem.. Liam ville gärna stanna, och det hade vi gärna gjort om det inte vore för ett stycke jobb kl 06:45 dagen efter..

Idag skiner solen och Liam ska få åka ut till ett annat landsområde. Idag ska jag på sån där tjej-fest, och Liam ska få vara i Tenhult med Margot och alla grannbarnen. Han älskar att vara där ute. De bor så fint.. Margot är en kollega till mig på posten som totalt älskar hundar. Ungefär lika mycket som jag. Hon brukar hundvakta världens mysigaste grand danio. Vi har därimot aldrig träffat denna omtalade vovve. Skulle vara kul att göra det dock! :-) De ska tydligen vara världens keligaste. Ungefär som Liam. Ligger gärna nära, och vill vara med i soffa och säng. Som det ska vara helt enkelt! :-)

Jag tror Liam kommer ha det jätte bra ute på landet med Margot och släkten. De bor i en gammal skola som de gjort om till små lägenheter. Men de har ändå sparat vissa skolsaker. Tex en skolbänk och gamla bilder på alfabetet som barnen använde. "a som är apa" och en bild på en apa ect. . Ska ta lite bilder när vi åker ut tror jag.. /Martina


Hallå bloggen! Nu är det jag som skriver! Jag ligger här vid datorn och myser i solen. Grannen spelar hög musik, tjejen tvättar, och fåglarna sjunger.. Det märks att det är helg, för tjejen springer inte runt med alla sina skolböcker. :-) Jag gillar när hon sitter här med mig och gör i stort sett ingenting. Inatt rövade jag ur papperskorgen, muuuums! Kycklingben över hela golvet.. Så går det om man inte stänger ordentligt, mohahah! Tjejen var ganska trött igår så hon såg inte att den inte var stängt. Inte mig emot! Det var längesedan jag träffade någon hundkompis nu. Vi borde åka ut till Barnarp och hälsa på saluki valpen som kom för ett tag sedan. Yazid, han vi var på hundträff med i stan. Jag har hört rykten om att han tappat bebispälsen! Yazids matte har tydligen föräldrar som har en gammal greyhound tik, henne vill jag träffa! Hon ska vara stor sägs det också! Gott med lite motstånd i eventuell racing framöver. Hoppas jag får springa snart! /Liam

 
Paket från Malmö igen!! 



   
Jag älskar att bli borstad! 




Jag är en struts! Åh, så mysigt


  
Här är jag när jag bloggar

Kommentarer
Postat av: Kattalena

gooose vovve!!!!

2009-05-23 @ 12:53:29
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0