Hur kan man leva utan hund?

18 Januari. Det var då Liam kom hit.. Han skulle bo hos mig i min etta i en månad, men tog istället en plats i hjärtat och stannade längre! Vänneras kommentarer lyder ofta "Men gud vad lugn han har blivit.." , och vist värmer det! Att andra ser att man jobbat som en tok, för och med denna underbara lilla varelse. Jag vet inte hur många gånger jag undrat över varför det skulle vara så jobbigt att ha hund? "Man måste gå ut med dem i ur och skur, man har inte samma frihet, det är mycket ansvar", och vist är det så. Men är detta jobbigt då menas det? För mig är det inte så. . Jag var så nervös när Liam skulle komma hit. Tänk så skulle det bli jobbigt som endel sa. Tänk så fungerar det inte, eller tänk om ditt, tänk om datt. . Idag finner man ingen förståelse. HUR i sjutton har man kunnat leva whippetlös så länge? Hur sjutton kan folk påstå att det är  jobbigt med hund. Man får ju så otroligt mycket kärlek tillbaka för allt man gör. Man har alltid sällskap, alltid någon att pyssla om, alltid någon som kryper ner i sängen. Stundvis har det varit jobbigt, men mest för att det varit en omställning. Nu är det i 49 fall av 50 bara underbart! Hur kan man leva utan hund?

 

Liam var hos vetrinären för någon dag sedan då hans ben inte blivit bättre. Han vill inte riktigt stötta på det när han står rakt upp, och vill heller inte sträcka ut det. Vi traskade iväg till djursjukhuset för att träffa en ortoped. De konstaterade att han har någon form av skada i knäleden. Så det blir fortfarande inget spring för lillknusen. :-( Inte ens hoppa upp i bilen själv. Remadyl och 2 veckors läketid, har det inte gått över då får vi gå in igen och röntga ect.  . De pratar om att söva vovven för att han antagligen inte kommer ligga stilla då det är ett svårt ställe att röntga. uuuh, läskigt! 

 

Leksakerna han fick kommer väl till pass nu för att fortfarande hålla honom aktiv. Godisarna går åt till hjärngympa. Så bra att Katta och Micke skickade träningsgodis! Man märker verkligen att han försöker mer om man har sånna där superduper mumsiga godisar i handen. :-) /Martina

 

Det har varit fint väder hela veckan! Vi har legat och solat på balkongen nästan varje dag. Har fått klapp på magen och har knorrat högt. Grannarna tror säkert tjejen sitter och fiser ute på balkongen.. hihihi, men det är ju bara jag som njuter! Igår kastade vi lite pinne, men tjejen kastade den inte långt, utan nästan bara en meter. Jag får bara röra på mig smått, men jag vill så gärna springa! Så nu för tiden blir det bara lätt , lätt jogging. Inte mer sa doktorn. Tråkigt... :-( I förrgår lekte jag med Mando. De kom hit och hämtade mig för tjejen jobbade. Och jag hade skällt så mycket på Mando att han blev rädd. Men så kan man faktist inte göra. Gå runt och nosa i MITT hem. Lukta på MIN biabädd, och dricka MITT vatten.. Men jag gillar honom, bara det att jag vågar inte visa det. Han dreglar mycket, och jag får dregel på mig när vi leker. Han är rolig, för jag är så snabb, och han är boxare. Han boxar på mig med framtassarna och jag går ner med framkroppen och dansar lite snyggt. Superkul! Boxare....humm.. är det därför rasen heter Boxer? /Liam

 

 

 

 

På väg hem från Vetrinären.
Hej pippin! Får jag hälsa?
inte det nä.. 

 

 

Hallååå? Vad gör du där ute?
Ytbehandlar möbler? Får inte
jag hjälpa till?

 

 

Sooola, soola sola! :-D


Kommentarer
Postat av: Oscar

Vad trist att du har ont i knät. Jag har faktiskt ont i mitt bakben, men det går nog över snart. Hoppas ditt också gör det!



Kul att du fått en kompis! Och att du har det så bra!

2009-05-17 @ 18:11:50
URL: http://whipparna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0