Många glada nyheter

Ja, gud så mycket som hänt. I Lördags var Liam och övernattade hos min kollega i Tenhult som nämnt i förra blogginlägget. Liam hade varit pipig och gnällig när jag hade gett mig av i lördags. Han hade dock hittat ron framåt kvällen och fann kärleken i en av Margots fina fåtöljer. Åh så mys. På morgonen hade de tagit en lång promenad och Liam hade pluttat tre gånger. Han var väl glad att få vara ute i naturen och kunna göra sina behov var han ville. Och då får man ju passa på! Helt rätt! :-) Det är otroligt fridfullt ute hos Margot, och Liam var jätte trött när vi kom och hämtade honom. Margot är stormförälskad i den lilla whippeten, men hur kan man inte bli? :-)

Häromdagen innan jag hämtade Liam var jag hos en kompis och tittade på hans villa som han gjort om till kollektiv. 12 personer i en stor kåk för 3,3 miljoner. De hade rustat upp den något grymt! Kollektiv låter väldigt hippie, det kan man inte sticka under stolen med, men det här huset var något jag aldrig sett förut. Lägenheter och studenrum som de hyrde ut. Fantastiskt fint. Just denna dag gick en liten dröm i uppfyllelse. Fredrik frågade om jag ville jobba på vidablick i sommar. (Läs gärna om sommarlägret Vidablick) Under vecka 28 ska jag och Liam få vara hyddledare för en grupp barn på ett sommarläger. Jag har själv varit där som liten, och det är helt fantastiskt. Under 2 veckor är en grupp barn ute i friska luften, nära vätten, och med tonvis av aktiviteter att välja på, och umgås, gör sammarbetsövningar, lär sig arbeta i grupp, och helt enkelt växa. Svårt att förklara så kolla gärna länken.

Förfrågan lät: "vill du jobba på Vidablick i sommar? . . . Liam får givetvis följa med, vi har haft hundar där innan." Men hallå? Detta är ju helt perfekt! Spendera en hel vecka med barn i naturen, nära sjön, massor utav aktiviteter, bus, bada i pool, spela spel, vara aktiv, ta promenader, och dessutom får Liam följa med! Detta kommer bli en helt fantastisk vecka! Rena rama drömmen. Gud vad vi längtar.. Lillkillen ska få följa med lådsasmatte på läger! Superspännande!

Hans ben verkar bättre nu. Vi ska faktist ut och busa lite på ängen. Jag tror vi vågar det iom att det gått över 2 sedan vet besöket, och att han ser ut att använda benet normalt. Det enda som han visar täcken på är minskad muskelmassa på högerbenet, men detta är ganska logiskt iom att vi bara gått ut och kissat och på sin höjd simmat i vatten någon enstaka gång. Vi har varit väldigt försiktiga och han har fått vila upp benet, men samtidigt ska man försöka hålla igång honom, men inte överbelasta.. Ja, vilken röra..  Att stretcha Liam har varit svårt, men vi har gjort så gott vi kunnat. .  Nu är det sakta men säkert tillbaka på banan igen, och om en vecka eller så kan han säkert springa och busa igen.. Om allt ser fint och läkt ut dvs. /Martina


Hå hå! Vi ska ju ut nu! Då vill jag inte sitta här med tassarna på tangenterna! /Liam




Kommentarer
Postat av: Oscar

Gud vad du verkar ha det bra!!! Jag vill också åka på sommarläger. Barnen bjuder dig säkert på en massa godsaker...

2009-05-26 @ 19:59:41
URL: http://whipparna.blogspot.com
Postat av: Liam

Ja, och tänk så mycket jag får springa! :-D

2009-05-27 @ 10:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0