Kanonkul på stranden!

Idag har vi haft en sån där bra dag, jag och Liam. Började med att gå upp tidigt (enligt liam och mig) klockan 08. En morgonkiss sen kröp kanelbullen ner igen och jag gjorde gröt och annat gott till frukost. Sedan var det studier med klasskompisarna och Liam kom då och då ut i köket och kollade till oss så att vi gjorde det vi skulle.

Vid 13 stack alla kalsskompisar och jag och Liam gick till vätterstranden. Solen sken, stora fluffiga vita moln, kyligt men behagligt. Perfekt! Och iom att den 30/9 har passerat så är lösa hundar ej förbjudna på stranden längre. Och som vi har längtat efter denna dag. Vi kikade först så att det inte låg en massa skräp och glas på den tänkte lekplatsen och det såg fint ut. Liam behövde bara se stranden och känna sanden mellan sina små tassar sedan var han pepp och trippade sådär glatt och ivrigt.

Det var som att skjuta en kanon! knäppte av honom från kopplet sen sa det bara swisch! Liam började dansa runt, runt, runt. Sedan sprang han med all världens fart längst stranden. Sedan tog det stopp, han tittade upp på mig, sedan runt, runt runt igen. Sedan kom kanonkule-Liam i full fräs mot mig och dansade runt i cirklar i en sådan fart jag aldrig sett honom i förut. Jag vek mig dubbelt av skratt och tårarna sprutade. Är det något jag verkligen älskar så är det dessa vinthundsrus. De ser så roliga ut och man vet att de är såååå glada! Verkligen det BÄSTA som finns i hela whippetlivet hände precis så därför måste man rusa och snurra fort!

En kille gick förbi oss med en fransk bulldog. De kollade på oss och förstod inte vad som stod på. Sedan började husse le och fnissade lite åt Liam som for som en stucken (men glad) gris längst hela stranden. Kan tänka mig att han saknar stranden i Malmö. :)

Efter att vi busat på stranden gick vi mot piren. På vägen dit finns det stora runda stenar som man kan hoppa lite på. Gjorde lite balansträning på ett stort gammalt träd och gömde godisar lite här och var. Inne i stan träffade vi många bekanta men Liam ville mest gå hem. Hemma somnade vi i soffan en stund innan det var dags för lite eftermiddagsjobb för min del. Antar att Liam legat och sovit under tiden jag inte varit hemma eftersom alla leksaker låg på samma ställe som när jag gick. Trött hund även nu. :) Han drömmer nog om stranden eftersom han vickar på tårna. /Martina


Så här mycket sprang jag.



Viiihuuu!! Tjejen hade en boll!


 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh! Tira vill busa sand! Jäklarns jkpg att vara semilångt borta!

2009-10-06 @ 22:08:04
URL: http://nolltillsjuttio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0